پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۵۲:۰۶
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

دیپلمات روس: بدتر شدن روابط مسکو-واشنگتن به نفع ما نیست

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید تشدید تنش‌ها ‌و بدتر شدن روابط مسکو و واشنگتن در جهت منافع کشورش نیست و دو طرف باید در جهت «چالش‌ها و تهدیدات مشترک» تلاش کنند.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید، زوال روابط میان مسکو و واشنگتن در جهت منافع کشورش نیست.

«آناتولی آنتونوف» که پس از اظهارات توهین‌آمیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا علیه «ولادیمیر پوتین‘>ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای مشورت به مسکو فراخوانده شده، پس از نشستی با قانون‌گذاران روس گفته است: «من برای مشورت، تحلیل و گفت‌وگو درباره آینده (روابط روسیه و آمریکا) فراخوانده شدم تا ببینیم چه اقداماتی باید انجام شود تا روابط ما به طور کامل در پرتگاه قرار نگیرد. این شرایط در جهت منافع ما نیست».

دیپلمات روس همچنین گفته است مسکو و واشنگتن وقتی برای نزاع ندارند و احتیاج به کار در جهت «چالش‌ها و تهدیدات مشترک» دارند.

روابط روسیه و آمریکا پس از آن دچار تنش شد که بایدن در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» که از او پرسیده بود «فکر می‌کند ولادیمیر پوتین قاتل است؟»، گفت: «فکر می‌کنم».

پوتین نیز در واکنش به این اظهارات توهین‌آمیز بایدن، با بیان اینکه قاتل، دیگران را قاتل می‌خواند؛ گفت آمریکایی‌ها فکر می‌کنند روس‌ها شبیه آنها هستند ولی ما ژن متفاوتی داریم.

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 + هفده =