چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴:۱۶
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

آمریکا گرفتار توفان؛ «سالی» برق نیم میلیون آمریکایی را قطع کرد

به گزارش روز پنجشنبه فرهنگ سار به نقل از سی ان ان، رئیس اداره آتش‌نشانی پنساکولا روز گذشته گفت که بیش از ۳۰ اینچ باران در این مناطق باریده یعنی میزان بارش در چهار ساعت معادل بارش چهار ماه بوده است. توفان سالی موجب شد بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان سواحل جنوب و […]



به گزارش روز پنجشنبه فرهنگ سار به نقل از سی ان ان، رئیس اداره آتش‌نشانی پنساکولا روز گذشته گفت که بیش از ۳۰ اینچ باران در این مناطق باریده یعنی میزان بارش در چهار ساعت معادل بارش چهار ماه بوده است.

توفان سالی موجب شد بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان سواحل جنوب و جنوب شرقی آمریکا در خاموشی بمانند و باران‌های سیل آسا و موج‌های توفان سواحل این بخش از کشور را در هم کوبیده است.

برق بیش از ۵۰۰ هزار خانه و کسب و کار در آلاباما و فلوریدا قطع شده است.

«سالی» صبح چهارشنبه به وقت محلی آمریکا به عنوان توفان درجه ۲ به سواحل آمریکا رسید اما تا شب هنگام ویرانگری آن در طول ایالت‌های جنوبی قابل مشاهده بود و همچنان موجب بارش‌های موسمی در شرق آلاباما و غرب جورجیا می‌شود.

پنساکولا و سایر مناطق ایالت‌های فلوریدا و آلاباما زیر آب رفته و سطح رودخانه‌ها تا حد خطرناکی بالا آمده است و برای ایمن ماندن اهالی در نواحی مختلف مقررات منع آمد و شد وضع شده است.

به گفته مرکز ملی توفان آمریکا سالی ابتدا در صبح روز چهارشنبه در آلاباما به خشکی رسید و حداکثر سرعت بادهای آن نزدیک ۱۷۰ کیلومتر در ساعت بود.

تازه ترین ارزیابی نشان می دهد سرعت بادهای آن اکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است، اما باعث جاری شدن سیل و خیزش امواج شده است.

خبرگزاری رویترز هم در گزارشی خاطرنشان کرد هرچند “سالی” شدیدترین توفان در منطقه ساحل خلیج در آمریکا در سال‌های اخیر نیست اما شدت توفان‌های سال‌های اخیر را دانشمندان به مساله تغییرات آب و هوایی نسبت می‌دهند. در ۲۴ ساعت گذشته این توفان موجب بارش بیش از ۱۸ اینچ (۴۶ سانتی‌متر) باران شده و انتظار بارش‌های بیشتری هم وجود دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − دوازده =