یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۴۸:۳۰
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۵۹

بیانی: سرمربی جدید استقلال باید به ناکامی‌ سال‌های اخیر پایان دهد

«شاهرخ بیانی» کاپیتان اسبق استقلال از شرایط بحرانی این روزهای استقلال حرف می‌زند. او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فرهنگ سار  تصریح کرد: در این مقطع فعلی فقط مربی خارجی می‌تواند به آبی‌پوشان کمک کند و باید مدیران این تیم در سریع‌ترین زمان ممکن سرمربی را انتخاب کند. مشروح این گفت و گو […]



«شاهرخ بیانی» کاپیتان اسبق استقلال از شرایط بحرانی این روزهای استقلال حرف می‌زند. او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فرهنگ سار  تصریح کرد: در این مقطع فعلی فقط مربی خارجی می‌تواند به آبی‌پوشان کمک کند و باید مدیران این تیم در سریع‌ترین زمان ممکن سرمربی را انتخاب کند.

مشروح این گفت و گو به شرح زیر است:

استقلال از آسیا حذف شد و انتقادات از این تیم به اوج خود رسیده است؟

باید دید چه کاشته‌ایم که امروز بخواهیم درو کنیم. استقلال با مشکلات عدیده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرد. این تیم پنجره نقل و انتقالی‌اش بسته بود، مشکلات مدیریت داشت و پیش از این مدیرعامل با سرمربی در اوج حساسیت فینال جام حذفی درگیر شده بود که باعث از دست رفتن قهرمانی شد.

درگیری سعادتمند و مجیدی در آن برهه زمانی درست بود؟

آن ۲ نباید در آن برهه زمانی درگیر می‌شدند و در نهایت دودش به چشم استقلال رفت. وقتی تیم دیدار حساسی را در فینال جام حذفی پیش‌رو دارد همه ارکان باشگاه باید دست به دست هم بدهند و تلاش کنند تا به موفقیت برسد نه اینکه با رفتارهای نسنجیده خود آرامش را از تیم بگیرند. استقلال در دیدار با تراکتور نیمه اول انگار در زمین حضور نداشت و همین باعث شد تا راحت به این تیم ببازد و جام را به حریف هدیه دهد.

تیم با مجید نامجومطلق به لیگ قهرمانان آسیا رفت؟

مجید در آن شرایط ویژه که استقلال بدون سرمربی بود و هیچکس نمی‌کرد هدایت این تیم را بر عهده بگیرد کار بزرگ و شجاعانه‌ای را انجام داد که هدایت استقلال را بر عهده گرفت. من کاری به نتایجی که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گرفت ندارم اما نباید معیار سنجش نامجومطلق این رقابت‌ها باشد.

استقلال به نماینده ازبکستان باخت و حذف شد؟

استقلال با تیمی بازی داشت که خوب بود و استقلال را کاملا می‌شناخت. آنها می‌دانستند آبی‌پوشان خسته هستند و باید چگونه و با چه روشی مقابل آنها بازی کنند. پاختاکور فضاها را بسته بود و به پریسینگ و دفاع منطقه‌ای دست زده بودند. این باعث شد  تا توپ و مالکیت زمین بیشتر در اختیار آنها باشد و وقتی صاحب توپ می‌شوند آبی‌ها دوندگی زیادی داشته و خسته شوند.

استقلال بازیکن تعویضی نداشت؟

یکی از مشکلاتی که گفتم همین بود.  استقلال با پنجره بسته وارد در این رقابت‌ها شد و نتوانست از بازیکنان جدید خود استفاده کند. شما نگاه کنید بازیکنان جدید پرسپولیس در این بازی‌ها چقدر خوب بودند. اگر استقلال می‌توانست از همه نفرات خود استفاده کند به طور حتم اتفاقات دیگری رقم می‌خورد.

استراماچونی گزینه اول استقلال روی نیمکت بود اما حضور او منتفی شد؟

از ابتدا مشخص بود حضور او در استقلال به واقعیت تبدیل نخواهد شد و مدیران استقلال با مطرح کردن اسم وی به دنبال فضاسازی برای هواداران هستند.  این اتفاق زمان زیادی را از آبی‌پوشان گرفت.

در حال حاضر چه کسی برای نیمکت استقلال مناسب است؟

این که مطرح می‌شود چه کسی برای نیمکت استقلال مناسب است، یعنی این تیم گزینه ندارد و تاسف‌برانگیز است. من چند روز پیش به یکی از همکاران شما گفتم متاسفانه برخی افراد آنقدر استقلال را کوچک کردند که الان گزینه ای برای مربیگری‌اش ندارند.

مربی ایرانی و خارجی در این مقطع زمانی مناسب است؟

با توجه به شرایط استقلال در مقطع فعلی این تیم به گزینه خارجی نیاز دارد و مدیران آبی باید گزینه‌ای را روی نیمکت بنشانند که بتواند در لیگ آینده به ناکامی‌های چند سال اخیر استقلال پایان داده و آنها را به موفقیت‌های بزرگ برساند.

آلکس‌ نوری گزینه مناسبی است؟

او در تیم‌های وردربرمن و هرتابرلین مربیگری کرده و مربی خوبی است اما باید دید شناخت او از فوتبال ایران و استقلال چقدر است؟ آیا می‌تواند در استقلال موفق باشد یا خیر؟ آیا امکانات و بستر لازم برای وی فراهم خواهد شد. امیدوارم هر اتفاقی که رخ دهد به سود استقلال و هوادارانش باشد و این تیم بتواند در لیگ آینده به مقامی که شایسته نامش است دست یاید.

درباره افزایش دستمزد بی‌رویه بازیکنان ایرانی چه نظری دارید؟

این قانون به خاطر بی‌تدبیری است. وقتی بازیکنان و مربیان خارجی حق آمدن به ایران را ندارند، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و این اتفاق می‌افتد که بازیکن برای عقد قرارداد می‌گوید من ۱۰ میلیارد تومان پول می‌خواهم.

بازیکنان ایرانی ۱۰ میلیارد توان می‌ارزند؟

من کاری به کیفیت فنی بازیکنان ندارم و نمی‌خواهم بگویم بازیکن ایرانی ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد یا خیر؛ حرف من این است باید نگاه کارشناسانه صورت بگیرد تا از این افزایش بی رویه بازیکنان جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو + 4 =