شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲:۵۹
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

اقبالی: دلالان در تصمیم‌گیری‌های اصلی فوتبال نقش دارند

مسعود اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فرهنگ سار در خصوص آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال گفت: امیدوارم با وجود کرونا لیگ با سلامت کامل برگزار شود اما اگر من مسوولیت داشتم به خاطر شرایط کرونا حتما مسابقات را عقب می انداختم. وی ادامه داد: معتقدم با توجه به مشکلات عجیبی که […]



مسعود اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فرهنگ سار در خصوص آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال گفت: امیدوارم با وجود کرونا لیگ با سلامت کامل برگزار شود اما اگر من مسوولیت داشتم به خاطر شرایط کرونا حتما مسابقات را عقب می انداختم.

وی ادامه داد: معتقدم با توجه به مشکلات عجیبی که تیم ها دارند، لیگ خوبی را مشاهده نخواهیم کرد و این مسابقات نمی تواند باعث رشد فوتبال کشورمان شود. بیشتر باشگاه های ما در طول فصل با مشکلات مالی رو به رو خواهند شد که این موضوع می تواند ضربات سختی به فوتبال بزند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: متاسفانه مربیانی امسال در لیگ برتر فعالیت می کنند که حتی مدرک ندارند و اجازه ندارند به عنوان سرمربی کار کنند و تعداد آنها هم کم نیست. متاسفانه برخی از این نفرات حتی پایه ترین مدرک مربیگری را هم ندارند اما به عنوان سرمربی قرار است فعالیت کنند. فرایند انتخاب مربیان در فوتبال ایران به معنای واقعی خنده دار است.

وی تصریح کرد: در گذشته هم مربیانی بودند که مدرک نداشتند و کار می کردند و نفراتی را کنار آنها می گذاشتند که مدارک لازم را داشته باشند. در فوتبال ما سفره خوبی پهن است و برای همین برخی مدیران باشگاه ها می خواهند خود را پشت چهره های بزرگ این فوتبال که مدرک ندارند، پنهان کنند.

اقبالی با اشاره به حضور برخی بازیکنان نامدار فوتبال به عنوان سرمربی، خاطرنشان کرد: بحث مربیگری و بازیگری کاملا متفاوت است و هیچ وقت نمی توان گفت تمام بازیکنان بزرگ دنیا مربیان خوبی هم خواهند شد. این حرف من تکراری است اما تعداد بازیکنان بزرگی که مربی خوبی نشدند، بسیار بیشتر از افرادی است که مربی بزرگی شدند.

وی تاکید کرد: دلیل تمام این اتفاقات این است که فوتبال ایران هیچ‌گاه به طور ورزشی، مدیریت نشده است و برای همین هر زمان لازم باشد شیوه مدیریت در آن تغییر خواهد کرد. توسعه فوتبال برای مسوولان این رشته به هیچ عنوان اهمیت ندارد. متاسفانه امروز فوتبال ما مدت زیادی است که رییس فدراسیون ندارد و هنوز هم مشخص نیست رییس آن چه زمانی انتخاب می شود.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: حضور در دوره های مربیگری به تنهایی نمی تواند دلیل خوبی برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ باشد اما حتما به این موضوع کمک زیادی خواهد کرد. مربیان ما بعد از حضور در کلاس باید ۱۰ سال مثل یحیی گل محمدی و محمود فکری بروند و از تیم های پایه کار خود را شروع کنند تا به مربیان بزرگ تبدیل شوند. 

وی تاکید کرد: تمام مربیان بزرگی که امروز در فوتبال دنیا فعالیت می کنند زحمات زیادی کشیده اند و قطعا در کنار خود از مربیان با تجربه بهره می برند.

مربی اسبق تیم فوتبال استقلال با انتقاد از عملکرد کمیته مربیان فدراسیون فوتبال گفت: کمیته مربیان فدراسیون فوتبال چندین سال است که اصلا کارایی ندارد و همیشه افرادی در آن حضور دارند که یا ارتباطی با فوتبال ندارند یا خنثی هستند. شما انتخاب سرمربیان تیم های ملی ما را نگاه کنید؛ کاملا خنده دار است.

وی تاکید کرد: شما به تیم جوانان ایران توجه کنید و ای کاش نهاد های مربوطه به این موضوع ورود کنند که چرا هر مربی بیکاری که پیدا می کنند را وارد این تیم می کنند و این مربیان هم خیلی سریع صاحب تیم می شوند و تیم کشورمان را رها می کنند. مگر می شود تیم جوانان ایران با چنین وضعیت خنده داری خود را آماده حضور در مسابقات کند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: این وضعیت در لیگ برتر هم وجود دارد. بعضی مربیان در طول فصل چند تیم را نابود می کنند اما بازهم از لیگ برتر پیشنهاد سرمربیگری دارند و متاسفانه مافیای دلالی در فوتبال ایران قدرت اول را در اختیار دارد و به راحتی می توانند برای باشگاه ها، مربی و بازیکن انتخاب کنند و هیچ کس هم جلو آنها را تا امروز نگرفته است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × پنج =