چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰:۰۶
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

بایدن رقیب پیشین خود را عضو دولتش می کند

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از فرانس پرس؛ بوتیجیج ۳۸ ساله با توجه به زمزمه های اخیر در باره قصد بایدن برای گماردن منتقدان و سیاستمداران جناح مخالف حزب دموکرات بر مقام های دولتی، نخستین رقیب انتخاباتی او از این حزب به شمار می رود که به عضویت هیات دولت تازه او درخواهد آمد. پیش از […]



به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از فرانس پرس؛ بوتیجیج ۳۸ ساله با توجه به زمزمه های اخیر در باره قصد بایدن برای گماردن منتقدان و سیاستمداران جناح مخالف حزب دموکرات بر مقام های دولتی، نخستین رقیب انتخاباتی او از این حزب به شمار می رود که به عضویت هیات دولت تازه او درخواهد آمد. پیش از گمانه زنی هایی در باره سپرده شدن وزارت امور کهنه سربازان به بوتیجیج شده بود که عضو نیروی دریای کشورش بوده و در افغانستان به عنوان نیروی ذخیره خدمت می کرده است.

اما نامزدی بوتیجیج شهردار پیشین سوث بند (ایالت ایندیانا) برای عضویت در دولت تازه، با مخالفت شماری از گروه های پیشرو و سران سیاهپوستان ایالات متحده روبه رو شده که از پیشینه او در زمینه دفاع از حقوق مدنی شهروندان به ویژه اقلیت های نژادی و قومی انتقاد می کنند.

فعالان آفریقایی تبار این کشور می گویند بوتیجیج در هنگام شهرداری تلاش کافی برای مبارزه با نژادپرستی سازماندهی شده در این شهر و کمک به ساکنان سیاهپوست برای سهیم شدن و مشارکت در احیای اقتصادی این شهر نکرده است. انتقادهای فعالان از او شامل کشته شدن یک سیاهپوست بر اثر تیراندازی ماموران پلیس این شهر و همچنین پرسش هایی در باره رعایت تنوع در میان نیروهای پلیس این شهر نیز می شود.

بوتجیج که در پی پیروزی جو بایدن در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی در ماه فوریه(بهمن۹۸)، با اعلام کناره گیری سریع از ادامه رقابت و حمایت از بایدن، به او برای جلب حمایت جناح میانه روی حزب دموکرات کمک کرد، از محبوبیت گسترده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی برخوردار بود و در صورت موفقیت، نخستین وزیر آمریکا خواهد بود که آشکارا وابستگی خود را به جامعه دگرباشان اعلام کرده است.

بوتیجیج در صورت دریافت تائید سنا، ریاست یک نهاد فدرال را برعهده خواهد داشت که بر شرکت های هواپیمایی، بزرگراه ها، سامانه های ترانزیت و حمل و نقل این کشور نظارت دارد.

قرار است دولت بایدن از روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) کار خود را آغاز کند.  بایدن نامزد حزب دموکرات با کسب ۳۰۶ رای مجمع گزینشگران به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × پنج =