چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۱:۰۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

برگزاری مراسم پرشور ماه محرم در گرجستان

به گزارش فرهنگ سار به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای آن حضرت با حضور گسترده شیعیان و محبان اهل بیت (ع) گرجستان در مساجد، حسینیه‌ها، زیارتگاه‌ها، اماکن مذهبی شهرها و روستاهای مسلمان نشین سراسر این کشور […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای آن حضرت با حضور گسترده شیعیان و محبان اهل بیت (ع) گرجستان در مساجد، حسینیه‌ها، زیارتگاه‌ها، اماکن مذهبی شهرها و روستاهای مسلمان نشین سراسر این کشور آغاز شده و تا پایان دهه محرم ادامه خواهد داشت.

عزاداران حسینی مملو از جمعیت بی‌شماری هستند که با حضور عاشقانه خود در این اماکن، به یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش عزاداری می کنند تا فرهنگ عاشورا و مکتب حسین (ع) زنده بماند.

در این آیین‌ها، برنامه‌های متعددی چون برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا، قرائت آیاتی از قرآن کریم، نمایش کلیپ معرفتی، نوحه و شعرخوانی، سخنرانی، ذکر سجایا و مناقب حضرت حسین بن علی (ع) و یاران باوفایشان، روضه خوانی، مدیحه سرایی، سینه زنی و پذیرایی پیش بینی شده است.

تصاویر و کلیپ‌های کوتاه روضه خوانی و سینه زنی و سخنرانی این آیین‌ها در شبکه های اجتماعی فیسبوک و شبکه تلویزیونی اینترنتی اداره مسلمانان گرجستان به عنوان یک حرکت ارزشمند معنوی بسیار مورد توجه قرار گرفته و هر روز از سوی عزاداران و مبلغان بومی منعکس می شود.

همچنین سخنرانی شخصیت های مذهبی از کشورهای مختلف منطقه از جمله ایران به زبان آذری در این رسانه ها بازتاب فراوانی داشته است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 14 =