چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۱:۱۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

بازی انتخاباتی ترامپ با برگ توافق ابوظبی- تل‌آویو

به گزارش فرهنگ سار، دونالد ترامپ که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت به دنبال جلب نظر مردم این کشور است، همچنان با فریب‌کاری ترفندهای مختلفی را اجرایی می‌کند. آمریکا، رژیم صهیونیستی و  امارات متحده عربی ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی کردند. بحرین […]

به گزارش فرهنگ سار، دونالد ترامپ که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت به دنبال جلب نظر مردم این کشور است، همچنان با فریب‌کاری ترفندهای مختلفی را اجرایی می‌کند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و  امارات متحده عربی ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی کردند. بحرین نیز دومین کشور پس از امارات متحده عربی است که در روزهای اخیر روابط خود را با تل آویو عادی می‌کند.

اقدام بحرین و امارات عربی متحده برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.

اینکه مراسم امضای توافق صلج میان امارات- رژیم صهیونیستی در واشنگتن برگزار می شود، نشان از اهداف خاص مشاوران ترامپ برای موثر جلوه دادن سیاست‌های کاخ سفید است.

توافق امارات و رژیم صیهونیستی در حالی اعتراض و انتقاد شدید شماری از کشورها و شخصیت‌های مستقل جهان را به دنبال داشته که  کارشناسان معتقدند ترامپ ترفندی نخ‌نما را برای جلب آرای انتخاباتی در این زمینه به کار بسته که به نظر توافقی اجباری میان امارات- رژیم صهیونیستی خواهد بود که در درازمدت ماهیت واقعی آن برملا خواهد شد.

کارشناسان با توجه به شکست‌های پیاپی سیاست های واشنگتن در سال های اخیر و ناامیدی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا از پیروزی در انتخابات پیش رو این اقدام را در راستای تبلیغات انتخاباتی وی می دانند.

هنگامی که ترامپ بیانیه مربوط به عادی سازی روابط ابوظبی و تل آویو را قرائت می کرد، خوب می دانست که این خبر هیچیک از دولت های عرب منطقه را شوکه نخواهد کرد، اما این را هم می دانست که ملت های منطقه و بویژه ملت مظلوم فلسطین در بهتی عمیق فرو خواهند رفت.

این خبر برای طرفداران ترامپ به منزله بمبی بود که افکار عمومی را در آمریکا به لرزه درآورد و در همان ساعات اول تاثیرش را بر نتایج نظرسنجی ها گذاشت، حتی اگرچه چند درصد بیشتر نبود.

 ترامپ که به شدت جایگاهش را در کاخ سفید در خطر می‌بیند، به جای رقابت سالم انتخاباتی، گزینه ترفند و فریب افکار عمومی را در پیش گرفته و در این مقطع زمانی هیچ چیزی به جز پیروزی در انتخابات و غلبه بر جو بایدن رقیب وی برایش اهمیتی ندارد. ترامپ در حالی دیگران را دستاویز برنامه‌های انتخاباتی خود کرده که نشان داده اهداف غیرسازنده، پشت پرده و کوتاه مدت را در دستورکار قرار داده است.

چالشی که ترامپ تا پیش از انتخابات با آن دست و پنجه نرم می‌کند ممکن است خیلی‌ها را قربانی کند که نتایجش در آینده مشخص خواهد شد. ترامپ تشنه قدرت، اهمیتی برای سرنوشت فلسطینیان قائل نیست و عملا به دلال اسراییلی‌ها تبدیل شده و همه تلاش خود را بر این موضوع معطوف کرده که خواسته‌های رژیم صهیونیستی را محقق کند شاید بتواند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت لابی‌های اسرائیلی را بدست آورد.

این بار ترامپ سراغ اعراب همیشه مطیع کاخ سفید رفته تا از طریق آنها به اهداف انتخاباتی‌اش دست یابد و اعراب فریب خورده ترامپ را به عنوان یک ناجی می‌بینند در حالی که ذهن رئیس‌جمهوری آمریکا فقط به دنبال منافع شخصی بوده نه منافع اعراب.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 + 2 =