پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۵:۲۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۲۲

انتخابات ۲۰۲۰/ سنجش خانوادگی، نسخه عمومی

به گزارش فرهنگ سار، در ۲۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مایک پنس معاون اول وی در روز چهارشنبه ۲ گردهمایی تبلیغاتی در آیووا و میشیگان برگزار کردند. ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در این ایالت به راحتی پیروز شده بود و میشیگان هم در انتخابات گذشته و […]



به گزارش فرهنگ سار، در ۲۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مایک پنس معاون اول وی در روز چهارشنبه ۲ گردهمایی تبلیغاتی در آیووا و میشیگان برگزار کردند.

ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در این ایالت به راحتی پیروز شده بود و میشیگان هم در انتخابات گذشته و هم انتخابات کنونی برای بخت جمهوریخواهان در پیروزی کاخ سفید اهمیت دارد.

ترامپ در گردهمایی انتخاباتی خود از آیووا به عنوان ایالتی یاد کرد که باید برای در آن برای انتخاب دوباره برنده شود. وی همچنین در این برنامه از دن گیبل قهرمان کشتی المپیک از آیووا خواست به روی صحنه بیاد و گفت من ایمن هستم و ویروس کرونا را به تو نخواهم داد.

ترامپ همچنین اظهار داشت، به زودی در کاخ سفید، مدال آزادی ریاست جمهوری را به گیبل اعطا خواهد کرد.

افزایش رفتار جسورانه ترامپ پس از ابتلا به کرونا

رئیس جمهوری آمریکا که هنوز درباره بهبودی کامل وی از کرونا و سلامتی وی تردیدهایی وجود دارد، در این هفته نشان داده است که این موضوع دستاویزی برای فشار به ایالت‌ها شده تا به سمت بازگشایی کامل حرکت کنند.

وی در آیووا به ابتلای فرزند کوچک خود بروون ترامپ اشاره کرد که آزمایش کرونای او مثبت بوده است و گفت: او کرونا ۱۹، ویروس چینی داشت و من اصلا متوجه نشدم که او دچار این ویروس شده است. جوان‌ها ۹۹.۹ درصد ایمن هستند.

این آخرین نمونه از چگونگی بهبود سریع خانواده ترامپ از این ویروس مرگبار است در حالیکه آمریکا تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر را در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده است و به گفته متخصصان پزشکی، جوانان و حتی کودکان هم از این بیماری مصون نیستند، اما از نظر ترامپ، “پسر زیبای” او اکنون از ویروس رها شده است.

رئیس جمهوری آمریکا با استنتاج از بهبودی فرزند خود مدعی شد که ما باید فرزندان خود را به مدرسه بفرستیم و از مردم خواست کودکان خود را به مدارس بازگردانند.

ترامپ که با کشوری وخیم مواجه است که از رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری خبری نیست در تلاش است با کم اهمیت جلوه دادن ویروس کرونا، حتی در سه هفته منتهی به انتخابات بتواند امتیازی به دست آورد و این در حالی است که سراسر آمریکا شاهد روند صعودی دوباره در تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ است.

کارشناسان بهداشتی همچون آنتونی فاوچی متخصص برجسته بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو گروه ویژه ویروس کرونا در کاخ سفید ابراز نگرانی کرد که رفتار ترامپ باعث شود تا مردم کشورش این ویروس را به اندازه کافی جدی نگیرند.

صف رای‌دهندگان پیش از موعد

در کمتر از سه هفته مانده به ۳ نوامبر (۱۳ آبان ماه)، بیش از ۱۴ میلیون آمریکایی در انتخابات زودهنگام شرکت کردند که بر اساس آمارهای منتشر شده از گذشته، نشان‌دهنده اقبال بیشتر مردم برای شرکت در انتخابات است.

در بیشتر ایالت‌های آمریکا رای گیری پیش از موعد در حال برگزاری است و مردم می‌توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت رای‌گیری پستی در این انتخاب شرکت کنند.
آخرین فرصت رای‌گیری هم ۱۳ آبان ماه اعلام شده است.

سرنوشت انتخابات در دستان ۰.۰۳ درصد

بر اساس آمار منتشر شده آمریکا جمعیتی در حدود ۳۳۰ میلیون نفر را دارد که تنها ۲۴۵ میلیون نفر آنها بالای ۱۸ سال سن دارند و واجد شرایط برای رای دادن هستند.این رقم، ۷۴ درصد جمعیت این کشور را شامل می شود.

با توجه به سابقه و میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات‌های پیشین، تقریبا ۱۴۰ میلیون نفر معادل ۴۵ درصد جمعیت این کشور به پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

اما رئیس جمهوری آمریکا با آرای بیشتر مردمی در سراسر کشور انتخاب نمی‌شود، بلکه بر اساس آرای منتخبینی به نام گروه «الکترال کالج» برگزیده می‌شود. در این شیوه، هر نامزدی که اکثریت را در هر ایالتی به دست آورد، تمام آرای این گروه را از آن خود خواهد کرد.

 بیشتر ۵۰ ایالت آمریکا به طور سنتی به سمت دموکرات یا جمهوریخواه گرایش دارند، اما چند ایالت در هر دوره به سمت یکی از این دو حزب گرایش داشته‌اند که از آنها به ایالت‌های میدان رقابت یاد می‌شود.

در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا، هفت ایالت به این نام، خوانده می‌شوند که در واقع تعیین می‌کنند کدام نامزد پیروز و کدام یک بازنده انتخابات آینده خواهد بود، از این رو، کارزارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و پول‌های تبلیغاتی آنها متوجه این ایالت‌ها است.

تعداد ثبت‌نام کنندگان مردمی برای رای دادن در این هفت ایالت، ۳۶.۷ میلیون نفر اعلام شده که در واقع ۱۱درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. بیشتر کارشناسان بر این عقیده هستند که این ثبت نام کنندگان تغییر عقیده نخواهند داد و تنها ۱۵ درصد آنها ممکن است، متقاعد شوند که نظرشان را تغییر دهند.

به این ترتیب، ۵.۵ میلیون نفر در این هفت ایالت را رای‌دهندگان قابل جذب به نفع یک نامزد تشکیل می‌دهند که در واقع کمتر از ۲ درصد جمعیت این کشور خواهند بود.

انتخابات ۲۰۱۶ نشان داد که چگونه هر رای در این مناطق اهمیت دارد، به گونه‌ای که ترامپ در سال ۲۰۱۶ با پیروزی در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا با سر جمع ۱۰۷ هزار رای به پیروزی رسید که در واقع ۰.۰۳ درصد جمعیت آمریکا هستند.

به این ترتیب حتی یک رای هم می‌تواند در این ایالت‌ها سرنوشت ساز باشد. اینکه کدام رقیب خواهد توانست نظر رای‌دهندگان مردد را به سمت خود جذب کند، تنها پس از شمارش آرا مشخص خواهد شد.

با این حساب در ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی و میشیگان رای‌گیری پیش از موعد آغاز شده و شنیده‌ها از آن حکایت دارد که در ایالت میشیگان بیش از یک میلیون نفر معادل یک چهارم رای‌دهندگان سال ۲۰۱۶ به پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

پاسخ این سوال که آیا انتخابات ۲۰۲۰ در مساله میزان مشارکت مردمی، شگفت‌آور خواهد بود یا خیر، تنها نیازمند سه هفته انتظار است.

نفرت علیه مسلمانان

اما جو بایدن نامزد حزب دموکرات در روز چهارشنبه هیچ گردهمایی نداشت و تنها به صورت مجازی در یک نشست جمع‌آوری اعانه با یکی از سرمایه‌داران آمریکایی صحبت کرد.

سناتور کامالا هریس معاون انتخاباتی بایدن هم همچون ۲ روز گذشته در واشنگن ماند تا در جلسه بررسی قاضی امی برت نامزد دیوان عالی آمریکا شرکت کند.

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین در یک پیام ویدئویی از پیش ضبط شده خطاب به مسلمانان آمریکا صحبت کرد و وعده داد مسیری متفاوت از ترامپ را در قبال مسلمانان این کشور بپیماید.

بایدن گفت: می‌دانم که شما همیشه احترام یا جلوه‌ای که شایسته شما بود، کسب نکرده‌اید. ما دیده‌ایم وقتی رئیس جمهوری در شعله‌های آتش می‌دمد چه اتفاقی می‌افتد. جرایم نفرت‌انگیز، قلدری بچه‌ها در مدرسه و ظهور تعصب ضد مسلمانان.

افشای ایمیل؛ رویکرد مبارزاتی ترامپ

در حالیکه چهار سال از انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا می‌گذرد، ترامپ همچنان عصبانیت خود را از هیلاری کلینتون نشان می‌دهد و در تازه‌ترین اقدام که به وضوح رنگ و بوی انتخاباتی دارد، دستور داد ایمیل‌های کلینتون که از حساب کاربری شخصی وی در دوران وزارت خارجه مبادله شد، منتشر شود.

پیش از این هم ۳۵ هزار ایمیل مربوط به این ادعا در تارنمای وزارت خارجه قرار گرفته بود و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم وعده داد به زودی این اسناد منتشر خواهند شد.

علاوه بر این، روز چهارشنبه روزنامه نیویورک پست گزارشی را از ایمیل‌های هانتر بایدن پسر معاون اول اوباما منتشر کرد که مدعی شده‌اند از لپ تاپ او به دست آمده است.
در این گزارش که توئیتر هم آن را به دلیل نامعتبر بودن ادعا مسدود ساخت، تلاش می‌شود جو بایدن را در ماجرای انتصاب فرزندش به هیات مدیره شرکت انرژی بوریسما با حقوق ۵۰ هزار دلار در ماه دخیل بدانند.

همچنین در این گزارش اظهار شده که هانتر بایدن در سال ۲۰۱۴، وادیم پوژانسکی مشاور هیات مدیره شرکت بوریسما را به واشنگتن دی سی دعوت کرده و ترتیب ملاقات او با پدر خود که معاون اول رئیس جمهوری بوده را داده است.

شبکه خبری فاکس نیوز هم در برنامه تاکر کالرسون به این موضوع به تفصیل پرداخته شد تا آن را به پاشنه آشیل دیگری برای بایدن تبدیل سازند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + 8 =