پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۴:۴۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۲۳

انتخابات ۲۰۲۰؛ انکار ترامپ و اصرار بایدن

به گزارش فرهنگ سار، کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری در روز جمعه اعلام کرد که پس از اختلاف نظر در مورد شکل برگزاری مناظره، جلسه پنج شنبه بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «جو بایدن» نامزد دموکرات برگزار نخواهد شد. ترامپ که جمعه گذشته برای نخستین بار آزمایش ویروس کرونای خود را مثبت اعلام کرد ، […]



به گزارش فرهنگ سار، کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری در روز جمعه اعلام کرد که پس از اختلاف نظر در مورد شکل برگزاری مناظره، جلسه پنج شنبه بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «جو بایدن» نامزد دموکرات برگزار نخواهد شد.
ترامپ که جمعه گذشته برای نخستین بار آزمایش ویروس کرونای خود را مثبت اعلام کرد ، شامگاه جمعه در شبکه فاکس نیوز ظاهر شد. همچنین قرار است امروز (شنبه) سخنرانی خود را در فضای باز کاخ سفید از سر گیرد و برنامه ریزی کرده  تا دوشنبه شب در فلوریدا یک گردهمایی انتخاباتی برگزار کند.
*ترامپ در محوطه باغ جنوبی کاخ سفید از بالکن با هواداران خود صحبت خواهد کرد. دستیاران کاخ سفید گفته‌اند که فاصله اجتماعی و ماسک مورد تشویق قرار می‌گیرد اما نیازی به آن نیست.
*جو بایدن در لاس وگاس، بر لزوم پیروزی چشمگیر دموکرات‌ها برای مقابله با «چالش‌های جعلی» که ممکن است ترامپ پس از انتخابات مطرح کند، تاکید کرد.
وی گفت: او(ترامپ) سعی دارد ما را بترساند….اگر در رای گیری حاضر شویم ، پیروز می‌شویم و ببینید چه اتفاقی در اوایل رای‌گیری در سراسر آمریکا می‌افتد؛ صف‌های طولانی ، صف‌های طولانی. ما نمی‌توانیم فقط پیروز شویم ، باید با اکثریت پیروز شویم ، بنابراین او نمی‌تواند در موقعیتی باشد که بتواند چالش‌های ساختگی مورد بحث را مطرح کند. 
بایدن همچنین بر اهمیت آرای لاتین‌تبارها تاکید و برخی آمارهای هشداردهنده اخیر درباره این جامعه را مطرح کرد: ۴۰ هزار لاتین‌تبار کشته شده از ویروس کرونا در سراسر کشور ، ۳ میلیون لاتین‌تباری که شغل خود را از دست داده اند، از هر ۳ کسب و کار یک کار لاتین‌تبار تعطیل شده است.
وی، «بی کفایتی» دولت ترامپ را مقصر این واقعه دانست.
* جو بایدن همچنین در جمع طرفداران خود در نوادا ضمن شدیدترین انتقادات از رئیس جمهوری که از هفته گذشته کرونای وی مثبت شده است، ترامپ را به دلیل «رفتار شخصی بی پروا» مورد انتقاد قرار داد. اگر ترامپ نتوانست از خود محافظت کند، چگونه می توان به او اعتماد کرد که از کشور محافظت کند؟
*بایدن که در هفته‌های اخیر تعداد بیشتری از رویدادهای مبارزاتی را حضوری برگزار کرده، سخنرانی‌های خود را در یک تجمع رانندگی در پارکینگ یک مدرسه فنی لاس وگاس بیان کرد. در آنجا بیشتر شرکت کنندگان در اتومبیل خود اقامت داشتند که بسیاری از آنها در تابلوهای بایدن-هریس تزئین شده بودند. به جای کف زدن، رانندگان بوق ماشین‌هایشان را زدند تا شور و شوق خود را نشان دهند.
*بایدن که ماسک جراحی یکبار مصرف داشت، آن را در تمام مدت سخنرانی نیم ساعته خود نگه داشت.
* بایدن از اینکه بسته حمایتی به تصویب نرسیده است انتقاد کرد و بار دیگر بر لزوم توقف کاهش مالیات ثروتمندان تاکید ورزید. وی رئیس جمهوری را به جای تلاش برای کمک به آمریکایی‌ها به «پنهان شدن در پناهگاه کاخ سفید» و بازی گلف متهم کرد.
*بایدن قصد دارد روز شنبه به اری، پنسیلوانیا سفر کند.

*ترامپ که در نظرسنجی‌ها عقب افتاده و در اثر بیماری منزوی شده بود، در ۲ شبکه فاکس نیوز و برنامه رادیویی راش لیمبو که یک مصاحبه کاملا یک طرفه بود، ظاهر شد.
*ترامپ پس از ابتلا به کرونا و مرخص شدن از بیمارستان، مجموعه‌ای از بیانیه‌ها و فیلم‌ها را منتشر کرده است که تلاش می‌کند شدت بیماری را که از ماه فوریه بیش از ۲۱۰ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده است، کمرنگ کند.
*علاوه بر لغو مناظره دوم بایدن- ترامپ، مناظره جمعه شب هریسون و لیندسی گراهام نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه برای سنای آمریکا از کارولینای جنوبی هم لغو شد برای اینکه هریسون خواستار آزمایش کرونای گراهام پیش از مناظره شد اما این سناتور جمهوریخواه حاضر به انجام چنین کاری نشد.
*گراهام در توئیتر به هریسون حمله کرد و وی را متهم کرد که برای خارج شدن بحث از آزمایش ویروس کرونا استفاده کرده است. مشخص نیست که چرا گراهام از گرفتن آن خودداری ورزید.
*گراهام نوشت: هریسون در حال بحث کردن است زیرا هرچه بیشتر درباره سیاست‌های رادیکال وی بدانیم، احتمال پیروزی وی کمتر است… دیدگاه های لیبرال او در کارولینای جنوبی بازنده است  و او این را می داند! 
* حداقل ۹ نفری که در گردهمایی ۱۸ سپتامبر ترامپ در مینه سوتا حضور داشتند ، تست کرونای آنها مثبت شده‌ است.
* مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم که مدت‌ها است بر خلاف مقررات این کشور وارد کارزار انتخاباتی ترامپ شده، شامگاه جمعه در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز بار دیگر موضوع ایمیل‌های هیلاری کلینتون را پیش کشید و گفت وی ایمیل‌های هیلاری کلینتون را دارد و می‌خواهد آنها را قبل از انتخابات منتشر کند.
وی گفت: ما ایمیل‌ها را دریافت کرده‌ایم، آنها را بیرون می‌آوریم ، ما می‌خواهیم همه اطلاعات را به دست آوریم تا مردم آمریکا بتوانند آن را ببینند.
وزیر خارجه ترامپ اظهار کرد: ما این کار را با بیشترین سرعت ممکن انجام می دهیم. به طور یقین، فکر می‌کنم قبل از انتخابات چیزهای بیشتری برای دیدن وجود خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × 5 =