چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۱:۲۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

انتخابات آمریکا و شکست‌های حقوقی ترامپ

به گزارش روز شنبه فرهنگ سار،  شبکه فاکس نیوز روز گذشته گزارش داد، دادگاه تجدید نظر فدرال در حالی پرونده شکایت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد بازنده جمهوری‌خواه در ۱۳ آبان را در پنسیلوانیا مختومه اعلام کرد که این اعلام اثبات کننده شکستی دیگر برای دونالد ترامپ و تیم حقوقی‌ وی محسوب می شود که […]



به گزارش روز شنبه فرهنگ سار،  شبکه فاکس نیوز روز گذشته گزارش داد، دادگاه تجدید نظر فدرال در حالی پرونده شکایت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد بازنده جمهوری‌خواه در ۱۳ آبان را در پنسیلوانیا مختومه اعلام کرد که این اعلام اثبات کننده شکستی دیگر برای دونالد ترامپ و تیم حقوقی‌ وی محسوب می شود که بارها مدعی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بودند. چند روز پیش نیز یک قاضی پنسیلوانیا با درخواست کمپین ترامپ برای شمارش نکردن آرای غیابی مخالفت کرد. در این میان بود که دیوان عالی پنسیلوانیا نیز شکایت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ درباره بروز تقلب در روند رأی گیری این ایالت را رد کرد.

ترامپ با نادیده گرفتن نتایج رسمی انتخابات در این مدت بارها در حساب توئیتری خود مدعی  پیروزی در انتخابات و وجود تقلب در آرای انتخاباتی شده بود.

این در حالی است که مقامات انتخاباتی ایالت میشیگان نیز چند روز پیش پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را با ۱۵۴ هزار رای در این ایالت تایید کرده بودند.

به نظر می رسد با توجه به شکست های حقوقی ترامپ و عدم اثبات ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، مسیر برای اعلام رسمی و تایید نهایی جو بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری و رئیس‌جمهوری منتخب بیش از پیش هموار خواهد شد.

حتی مقامات تیم حقوقی ترامپ نیز به این نتیجه رسیده اند که ادعاهایشان در این رابطه دیگر راه به جایی نخواهد بود و اصرار بر ادعاهایشان وجهه ترامپ و دولتش را بیش از پیش خدشه‌دارتر خواهد کرد. به همین دلیل اخیرا برخی مقامات دولت کنونی آمریکا تصمیم گرفته اند که اندک اندک دست از شکایت کردن بردارند.  شبکه سی بی اس اخیرا گزارش داد که رودی جولیانی وکیل رییس جمهوری آمریکا شکایت انتخاباتی خود در میشیگان را پس گرفته است.

پیش از این برخی کارشناسان و تحلیل گران نسبت به اظهارات ضد و نقیض مقامات دولت ترامپ در مورد صحت انتخابات آمریکا و همچنین ادعای تقلب در ان هشدار و در مورد تاثیر این موضع‌گیری‌های مُخرب بر وجهه ایالات متحده آمریکا به شدت ابراز نگرانی کرده اند. این کارشناسان تاکید دارند که هر کس که مدعی است در انتخابات تقلب شده است، ادعای عجیبی مطرح می کند؛ ادعایی که باید با مدرکی قانع کننده و قابل تائید حمایت شود.

ادعاهای ترامپ و تیم حقوقی‌ وی در حالی اثبات نشده اند که این مسئله جنجال‌های بسیاری را در آمریکا به وجود آورده است به طوریکه برخی پیشتر نسبت به تداوم بلاتکلیفی در امور مربوط به هدایت آمریکا ابراز نگرانی کردند. ترامپ و تیم انتخاباتی‌اش بارها مدعی تقلب در ایالت‌های کلیدی همچون پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا، آریزونا، نوادا و ویسکانسین شده‌اند اما شکست‌های حقوقی برای دولت کنونی آمریکا، جایگاه این دولت و حتی عملکردهای گذشته‌اش را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

اصرار ترامپ بر تقلب انتخاباتی تصورات و دیدگاه عموم مردم آمریکا نسبت به حزب جمهوری خواه را نیز خدشه دار کرده است. این مسئله قطعا در دورهای بعدی انتخابات آمریکا تاثیر خواهد گذاشت. این در حالی است که دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش خواستار برگزاری نشست فوری کمیته‌های این مجلس درباره آنچه که “اشتباهات و رفتارهای نادرست” در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نامیدند، شدند.  “جان برنان” رییس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) اخیرا در موضع‌گیری در این زمینه گفته بود: در واقع فضاحتی که در اینجا وجود دارد، باز می  گردد به تمامی جمهوریخواهان کنگره که تلاش نمی کنند صدای خود را علیه اقدامات ترامپ بلند کنند، درحقیقت باید گفت که مردم آمریکا باید آنان را محکوم کنند.

در حالی که پیش از این مقامات دولتی ترامپ ادعا کرده بودند مدارک شان در مورد تقلب انتخاباتی مستند است اما پس از مدت اندکی مشخص شد که این مدارک مستند نیستند و شرایط برای اثبات این ادعاها مهیا نیست بنابراین دولت ترامپ به این نتیجه رسید که باید زمینه انتقال قدرت را فراهم کند و راهی جز این نیست.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داده بود که ۵۹ دانشمند ارشد علوم کامپیوتری و کارشناس امنیت انتخاباتی آمریکا نیز ادعای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر هک کردن سیستم های انتخاباتی و تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را رد کردند. این کارشناسان با انتشار نامه ای اعلام کردند که ادعای ترامپ، بی اساس و از نظر فنی بی‌ربط است.

پیش از این برخی تحلیل گران اعلام کرده بودند که تیم مشاوره ای ترامپ به این دلیل مسئله تقلب در انتخابات را مطرح می کند چون با این کار همزمان با شکست ترامپ در انتخابات، به دنبال ناآرام کردن اوضاع آمریکا هستند تا خشونت این کشور را فرا بگیرد و زمینه انتقال قدرت ایجاد نشود. “کتی هابز” دستیار فرماندار آریزونا در امور ایالتی اخیرا تداوم ادعای تقلب انتخاباتی از سوی ترامپ و برخی اعضای کنگره را عامل افزایش تهدیدهای خشونت‌آمیز دانست.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × یک =