چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷:۱۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

آغاز نشست گزینشگران در آمریکا با ۴ رای نیوهمپشایر به بایدن

به گزارش فرهنگ سار، پس از موعد انتخابات عمومی در ۱۳ آبان ماه، نخستین دوشنبه پس از دومین چهارشنبه دسامبر، موعد برگزاری نشست گزینشگران موسوم به الکترال کالج است تا متناسب با تعداد سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان هر ایالت، به نامزد برتر رای مثبت بدهند. ۵۳۸ گزینشگر از هر ایالت و واشنگتن دی سی در […]



به گزارش فرهنگ سار، پس از موعد انتخابات عمومی در ۱۳ آبان ماه، نخستین دوشنبه پس از دومین چهارشنبه دسامبر، موعد برگزاری نشست گزینشگران موسوم به الکترال کالج است تا متناسب با تعداد سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان هر ایالت، به نامزد برتر رای مثبت بدهند.

۵۳۸ گزینشگر از هر ایالت و واشنگتن دی سی در یک بخش مهم از روند انتخابات ایالات متحده شرکت می کنند تا طی آن آرای بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی را در انتخابات ۲۰۲۰ تایید کنند.نامزدی که بتواند حداقل ۲۷۰ رای الکترال را به دست آورد، رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود مگر اینکه آرای گزینشگران در کنگره آمریکا مورد اعتراض قرار گیرد.

علاوه بر گزینشگران نیوهمپشایر، گزینشگران در ایالت تنسی هم در نشویل گرد هم آمدند اما ۱۱ رای خود را به رئیس جمهوری ترامپ دادند.

گزینشگران ایندیانا در ایندیاناپولیس دور هم جمع شدند و  ۱۱ رای خود را به دونالد ترامپ دادند. در می‌سی‌سی‌پی هم در جکسون ، ۶ رای به نفع ترامپ داده شد.

ترامپ هفت رای گزینشگران در اوکلاهما را که در اوکلاهما سیتی برگزار شد، به خود اختصاص داد.

این خبر در حال تکمیل است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × سه =