پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۱۶:۵۶
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱:۲۳

کار دشوار سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظارت بر انتخابات آمریکا

به گزارش فرهنگ سار به نقل امروز (دوشنبه)  نشریه هاندلز بلات آلمان، ناظران اعزامی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSZE) بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که فردا (سه‌شنبه سوم نوامبر) برگزار می‌شود، نظارت خواهند کرد. بر پایه این گزارش سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) از زمان برگزاری انتخابات کنگره ۲۰۰۲ ناظران انتخاباتی خود […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل امروز (دوشنبه)  نشریه هاندلز بلات آلمان، ناظران اعزامی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSZE) بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که فردا (سه‌شنبه سوم نوامبر) برگزار می‌شود، نظارت خواهند کرد.

بر پایه این گزارش سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) از زمان برگزاری انتخابات کنگره ۲۰۰۲ ناظران انتخاباتی خود را به ایالات متحده می‌فرستد و امسال نیز همین کار را کرده است. چنین مأموریت‌هایی در بین کشورهای غربی معمول است. اما ماموریت امسال آنها در یک شرایط عادی انجام نمی‌گیرد. به همین دلیل است که نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضوعی کاملاً حساس و ویژه برای هیئت اعزامی اروپا خواهد بود.

علت این حساسیت تنها به این دلیل نیست که انتخابات ایالات متحده در بحبوحه بحران کرونا رخ می‌دهد، بحرانی که در هیچ کجای دنیا به اندازه ایالات متحده قربانی نداشته است. بلکه بیشتر به رفتار رییس جمهوری آمریکا بر می‌گردد که باعث ایجاد تردید در مورد روند انتخابات می‌شود؛ او طرفداران خود را تحریک و تاکید کرده که نمی‌خواهد شکست را بپذیرد. دونالد ترامپ با اشاره به شکست احتمالی خود در انتخابات سوم نوامبر هشدار داده است: «این منجر به فاجعه‌ای خواهد شد که قبلاً هرگز ندیده‌ایم.»

به نوشته هاندلز بلات رقابت انتخاباتی امسال بین نامزد حزب جمهوری‌خواه و رقیب دموکراتش جو بایدن یک رقابت عادی نیست، در واقع این آزمایشی برای دموکراسی ۲۰۰ ساله آمریکا است. مجله آتلانتیک با اشاره به همین موضوع عنوان «انتخاباتی که می‌تواند آمریکا را بشکند» را برای جلد خود برگزیده است.

بر این اساس،  ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌دانند احتمال دارد چشم مردم جهان در روزهای پس از انتخابات به آنها معطوف شود و این سوالها از آنها پرسیده شود که: آیا شما هیچ بی نظمی در شمارش آرا مشاهده کردید؟ موردی از ارعاب رای دهندگان دیدید؟ و اگر چنین است، نیروهای سیاسی در ایالات متحده چه واکنشی نشان می‌دهند؟

«میشائل لینک» عضو فراکسیون حزب دموکرات آزاد (FDP) در پارلمان آلمان که ریاست هیئت نظارت بر انتخابات آمریکا را از سوی OSZE دارد در این خصوص می‌گوید: «ما هرگز مداخله نمی‌کنیم، ما گزارش می‌دهیم که چه اتفاقی افتاده است و در این میان تاکید شدیدی بر اصل بی‌طرفی و عدم جانبداری از جریان سیاسی خاص داریم.»

پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا (سه‌شنبه ۱۳ آبان) برگزار می‌شود؛ انتخاباتی که دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه و جو بایدن به عنوان رقیب وی از حزب دموکرات در آن به رقابتی سخت خواهند پرداخت. تاکنون بیش از ۹۳ میلیون آمریکایی رای‌های خود را به صندوق انداخته‌اند اما سرنوشت انتخابات، فردا رقم خواهد خورد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 − یک =