چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۷:۵۰
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

پای لغزان ترامپ در پایگاه انتخاباتی نظامیان

به گزارش فرهنگ سار، هنوز چندی از گزارش آتلانتیک درباره لغو برنامه حضور در قبرستان نظامیان آمریکایی در حاشیه دیدار پاریس توسط ترامپ نگذشته است که رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری در واکنش به سوالی در این رابطه، اعتراف کرد در میان فرماندهان پنتاگون جایگاهی ندارد. ترامپ در این پاسخ برای […]



به گزارش فرهنگ سار، هنوز چندی از گزارش آتلانتیک درباره لغو برنامه حضور در قبرستان نظامیان آمریکایی در حاشیه دیدار پاریس توسط ترامپ نگذشته است که رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری در واکنش به سوالی در این رابطه، اعتراف کرد در میان فرماندهان پنتاگون جایگاهی ندارد.

ترامپ در این پاسخ برای تبرئه خود از اتهام اهانت به کهنه‌سربازان اگرچه بار دیگر به سناتور جان مک‌کین که کنه سرباز آمریکایی در جنگ ویتنام بود و در سال گذشته به علت سرطان درگذشت، حمله کرد، شرایط را برای خود بیشتر سخت کرد.

دونالد ترامپ در این اظهارات، رهبری نظامی ایالات متحده را متهم کرد که مدیون تولیدکنندگان اسلحه می‌شوند. وی در واقع مقامات زیر مجموعه خود را به این مساله متهم کرد چرا که او فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

وی افزود: من نمی‌گویم که نظامیان عاشق من هستند. سربازان هستند، اما احتمالا مقامات ارشد پنتاگون نیستند چرا که آنها می‌خواهند کاری جز جنگیدن انجام ندهند. بنابراین همه شرکت‌های سازنده بمب، هواپیما و هرچیز دیگر را خوشحال می‌سازند.

این در حالی است که ترامپ در چهار سال حضور خود در کاخ سفید، علاوه بر افزایش بودجه نظامی آمریکا که در همه سخنرانی‌های تبلیغاتی خود به آن افتخار کرده است، قراردادهای چند صد میلیارد دلاری با عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی، استرالیا و هند امضا کرده است.

جنگ پهپادی مخفی آمریکا را هم افزایش داد در حالیکه ایالات متحده را در آستانه جنگی دیگر در خاورمیانه قرار داده است.

ترامپ همچنین از اندرونی پنتاگون هم پرده برداشت که برای افزایش سود پیمانکاران نظامی، تلاش می‌کنند تا جنگی دیگر شروع شود.

وی گزارش آتلانتیک را به شکل غضبناکی رد کرد و گفت این یک حقه است. درست مثل پرونده جعلی، یک حقه بود. درست مثل یک دروغ روسیه-روسیه-روسیه. این یک کلاهبرداری تمام بود.

رئیس جمهوری آمریکا که در نظر سنجی‌های انتخاباتی وضعیتی شکننده دارد، افزود: هرچه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم ، بیشتر از این موارد کاملا نامرتبط خواهید شنید.

اما این اظهارات واکنش‌های نمایندگان کنگره، کهنه‌سربازان و خانواده قربانیان نظامیان آمریکایی در جنگ‌های متعددی که این کشور به راه انداخته است را هم در پی داشت.

ژنرال پل ایتون اینگونه اظهار کرد: کسی که نظامیان آمریکایی را بازنده یا احمق در نظر می‌گیرد، وطن‌پرست نیست.

تد لیو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم نوشت: شما به سربازانی که در جنگ کشته شده‌اند، خانواده‌های درجه‌داران و اکنون رهبری نظامی حمله کرده‌اید. مشکل شما با آنها چیست؟

وی افزود: شما فرمانده کل نیروهای مسلح هستید. بدنام کردن ارتش ما را متوقف سازید.

لیدی جی کهنه‌سرباز آمریکایی هم در واکنش به اظهارات ترامپ علیه نیروهای نظامی آمریکا با درج عکس تنی چند از ژنرال‌های پیشین این کشور، در صفحه توئیتری خود نوشت: او هرگز به ارتش احترام نگذاشته است ، او فکر می‌کند که ما خدمت می‌کنیم زیرا ما احمق هستیم و چاره دیگری نداریم.

ایالت ویسکانسین که یکی از مناطق رقابت جدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، نظامیان زیادی دارد. مایک پنس معاون اول ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی به آنجا رفت اما گفته می‌شود که «ویسکانسین هزاران زن و مرد را در طی سالها در عملیات نظامی از دست داده است و بسیاری از مردان و زنان جوان در حال انجام وظیفه هستند. ترامپ از شما یا خانواده های شما حمایت و مراقبت نمی کند. به جو بایدن رای دهید!»

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × سه =