چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۵۴:۲۹
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

پیشنهاد «جباراف» بر لغو روادید قطر برای شهروندان قرقیزستان

رئیس جمهور قرقیزستان در دیدار سفیر قطر ضمن تاکید بر افزایش همکاریهای دوجانبه خواستار لغو روادید این کشور برای شهروندان قرقیزی شد.



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فرهنگ سار، «سادیر جباراف » رئیس جمهور قرقیزستان «عبدالله بن احمد السولاتی» سفیر قطر در این کشور را به حضور پذیرفت.

بر اساس این گزارش، در این دیدار طرفین در مورد توسعه همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی تبادل نظر کردند.

جباراف در این دیدار برتوسعه همه جانبه این کشور با قطر اشاره نمود و تأکید کرد که در سال های اخیر بسیاری از رویدادهای مشترک و دیدارهای متقابل در سطوح مختلف بین مقامات دو کشور انجام شده است.

وی برای احیای روابط قرقیزستان و قطر و رساندن آنها به سطح جدید بر ضرورت سازماندهی سفرهای بین مقامات ارشد دو کشور اشاره کرد.

جباراف یادآوری کرد: سفر دولتی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به قرقیزستان در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع عفونت ویروس کرونا به تعویق افتاد و تأکید کرد که قرقیزستان آمادگی پذیرای وی در سال جاری است.

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین با تأکید بر پتانسیل فوق العاده استفاده نشده بین دو کشور، به نیاز ویژه برای توسعه همکاری در حوزه تجاری و اقتصادی اشاره کرد.

وی با پیشنهاد برگزاری دومین نشست کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و قطر در سال جاری خواستار توسعه و همکاری مشترک و فعال در زمینه های اولویت دار همکاری های اقتصادی و تجاری شد.

رئیس دولت قرقیزستان همچنین آمادگی خود را برای صادرات محصولات کشاورزی داخلی سازگار با محیط زیست به کشورهای عربی از جمله قطر ابراز کرد.

جباراف پیشنهاد کرد که موضوع نزدیکی مردم دو کشور با لغو روادید برای شهروندان قرقیزستان بیشتر می شود.

سفیر قطر از جباراف برای این دیدار قدردانی کرد و ادامه داد که در چارچوب همکاری‌های دو جانبه، تعدادی از پروژه های پزشکی، آموزشی و زیربنایی در مناطق قرقیزستان در حال اجرا است.

وی آمادگی خود را برای اجرای پروژه های مشترک اقتصادی و اجتماعی جدید در قرقیزستان ابراز داشت.

هم چنین امروز رئیس جمهور قرقیزستان  با «هانس کلوگه»، مدیر دفتر منطقه ای اروپا سازمان بهداشت جهانی که در یک سفر رسمی وارد این کشور شده بود، دیدار کرد.

در این دیدار جباراف تأکید کرد که طرف قرقیزستان آماده همکاری مشترک برای جلوگیری از بیماری های غیرواگیر، تقویت پتانسیل های انسانی و علمی و شکل گیری یک سیاست منابع انسانی موثر در بخش بهداشت را دارد.

«هانس» تاکید کرد که توسعه دارو بسیار مهم است و سازمان بهداشت جهانی آماده همکاری در این راستا با قرقیزستان است.

وی خاطر نشان کرد که دستاوردهای قابل توجهی در زمینه اصلاح مراقبت های بهداشتی اولیه باید در این حوزه صورت گیرد.

انتهای پیام/.


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 4 =