چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴:۰۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

ورود قزاقستان به توافقنامه همکاری کشورهای همسود در حوادث هسته ای

رئیس جمهور قزاقستان قانون در مورد تصویب توافق نامه همکاری کشورهای هسمود در زمینه تضمین آمادگی در صورت بروز حادثه هسته‌ای یا وضعیت تشعشعی و کمک متقابل برای از بین بردن پیامدهای آن را امضا کرد.



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار در دوشنبه، قزاقستان توافق‌نامه همکاری و کمک متقابل کشورهای همسود در صورت بروز حادثه هسته‌ای، وضعیت تشعشعی و از بین بردن پیامدهای آن را امضا کرد.

بر اساس گزارش وب سایت اطلاعاتی ریاست جمهوری قزاقستان، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان امروز قانونی را در مورد تصویب توافقنامه تعامل کشورهای عضو جامعه همسود در زمینه تضمین آمادگی در صورت بروز حادثه هسته‌ای یا وضعیت تشعشعی و کمک متقابل برای از بین بردن پیامدهای آن به امضا رساند.

تهیه توافق‌نامه مذکور در برنامه اقدامات اولویت دار برای اجرای کنسپسیون ایمنی هسته‌ای و تشعشعی کشورهای عضو جامعه همسود در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی از ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی پیش بینی شده است.

«نورلان ناگایف» وزیر انرژی قزاقستان ضمن معرفی پیش نویس این قانون در مجلس خاطرنشان کرده بود که این توافق نامه امکان تسهیل تردد فرامرزی تیم‌های نجات اضطراری، متخصصان، تجهیزات، وسایل نقلیه و مواد لازم برای استفاده به عنوان تجیهزات فنی این واحدها در صورت بروز یک حادثه هسته‌ای یا وضعیت اضطراری تشعشعی را فراهم می‌کند.

کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان اعضا این توافقنامه هستند.

انتهای پیام/.


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 − 7 =