سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۳:۴۲
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۸:۰۹

معاون وزیر ورزش و جوانان: مشاوره نیازمند تقویت مراکز تخصصی است

به گزارش فرهنگ سار، وحید یامین‌پور چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه دوره ملی دانش‌افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان در یزد افزود: کار مراکز مشاوره، مشاوره تخصصی و خدمت به آرامش، رفع کدورت و خصومت به نحوی جزو موهبت‌هایی است که خداوند به طور ویژه در قرآن از […]



به گزارش فرهنگ سار، وحید یامین‌پور چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه دوره ملی دانش‌افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان در یزد افزود: کار مراکز مشاوره، مشاوره تخصصی و خدمت به آرامش، رفع کدورت و خصومت به نحوی جزو موهبت‌هایی است که خداوند به طور ویژه در قرآن از آن یاد کرده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که ما در متن جریان توسعه یافتگی قرار داریم ،آسیب‌های آن را به جان می‌خریم، فرهنگ برآمده از فردگرایی تعهد گریزانه که تاثیرش را گذاشت و  در مقابل آرامش ناشی از ازدواج قرار گرفته است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: حتی با چه نگاه و انگیزه‌ ای ازدواج صورت می‌گیرد، امروز مورد غفلت قرار گرفت و همین امر آرامش موجود جامعه را از دست خواهیم داد .

یامین‌پور با اشاره به آرامشی که خداوند متعال مورد توجه قرار داده است ادامه داد: اگر آرامش نداشته باشیم استعدادمان شکوفا نخواهد شد و جامعه نیز اگر موهبت آرامش نداشته باشد شکوفا نمی شود.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: امروز آمار طلاق شایسته استان نیست، روزگاری در استان طلاق را شایسته نمی‌دانستند، شاهد آن نبودیم ولی امروز شاهد افزایش ثبت این پدیده نامیمون در استان هستیم ، باید این فرهنگ را دوباره بازگردانیم.

علی‌اکبر عزیزی بدون اشاره به افزایش آمار طلاق و علت آن  در استان یزد افزود: مشاوره در دوره‌های مختلف در حوزه ازدواج می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد و به خوبی می‌تواند به ازدواج آگاهانه زوجین کمک کند.

همچنین مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: مشاوره، دانش مشاوره و برگزاری کارگاه‌های مختلف به عنوان  یکی از نیازهای ازدواج در دوره‌های مختلف است که پیش از ازدواج و حین ازدواج و پس از ازدواج می‌تواند این اثرگذاری را مشاهده کنیم.

در این مراسم از سوی دفتر توسعه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش وجوانان از مدیرکل ورزش و جوانان یزد، معاون امور جوانان و کارشناس حوزه جوانان این اداره کل تجلیل به عمل آمد.

دوره ملی دانش‌افزایی مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده هفتم دی‌ماه جاری با حضور ۱۳۰ نفر به صورت حضوری و مجازی  در شهر یزد آغاز شد.

این دوره با حضور مدیران ، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در پنج کارگاه پیگیری شد.

 در این کارگاه ۴۰ نفر به صورت حضوری و ۹۰ نفر به صورت آنلاین ( برخط ) از سراسر استان طبق سهمیه بندی وزارت ورزش و جوانان شرکت کردند.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و سکونتگاه های عشایریز زندگی می کنند.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 + 1 =