یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲:۱۴
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

کارنامه موفق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسداشت ایثارگران

به گزارش فرهنگ سار، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روز سه شنبه، در گزارشی با قدردانی و سپاس از «آنان که ماندند تا کاری زینبی کنند» و آنان که به مقام و منزلت شهید رسیدند، افزود: این معاونت طی سه سال اخیر تلاش کرد تا توجه به زنان ایثارگر در اسناد استانی ارتقا و […]



به گزارش فرهنگ سار، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روز سه شنبه، در گزارشی با قدردانی و سپاس از «آنان که ماندند تا کاری زینبی کنند» و آنان که به مقام و منزلت شهید رسیدند، افزود: این معاونت طی سه سال اخیر تلاش کرد تا توجه به زنان ایثارگر در اسناد استانی ارتقا و وضعیت زنان و خانواده مبتنی بر شاخص های عدالت جنسیتی و شاخص های خانواده بهبود یابد.

در بخشی دیگر از این گزارش به دیدار معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از همسران، دختران و اعضای خانواده حدود ۱۶۰ شهید و جانباز دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم در استان های مختلف کشور از جمله شهیدان مسیحی و زرتشتی اشاره شده است.

دیدارها با حضور نماینده بنیاد شهید یا انتقال مسایل به آن بنیاد برای رفع مشکلات احتمالی و پیگیری و مکاتبه برای رفع مشکلات خانواده ها بخشی دیگر از اقدامات معاونت امور زنان درباره ایثاگران است.

 برگزاری رویدادهای اجتماعی و فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس

این معاونت در بزرگداشت سالروز دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری دو نمایشگاه و هفت مورد همکاری با دستگاه ها از جمله شهرداری و نیز گردهمایی با گروه های مرجع مانند هنرمندان و نمایش فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس کرده است.

ضمن اینکه نشست تجارب زیسته و گفت وگوی بین نسلی برای انتقال تجربیات گرانقدر دوران دفاع مقدس و درک دو نسل از شرایط و مقتضیات یکدیگر، برگزاری نشست های تخصصی با خانواده های ایثارگر گروه های مرجع مانند هنرمندان و نمایش فیلم و همچنین نشست با بانوان سردشتی آسیب دیده از بمباران شیمیایی آن شهر در دوران جنگ تحمیلی از جمله کارهای فرهنگی این معاونت بوده است.

 انجام پژوهش، تهیه تاریخ شفاهی و مستندسازی

پژوهش کیفی در مورد مسائل همسران جانباز اعصاب و روان، تدوین تاریخ شفاهی زنان فعال در مناطق عملیاتی غرب، جنوب و جنوب غربی از طریق شناسایی آنان در مناطق عملیاتی پنج استان کردستان، ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه و خوزستان و انجام مصاحبه با ۳۶۱ بانوی شناسایی شده از دیگر عملکردهای مثبت در کارنامه معاونت امور زنان است.

اختصاص یک بخش به فرهنگ ایثار و نقش زنان طی دفاع مقدس در گزارش روند ۴۰ ساله تحولات جامعه زنان پس از انقلاب اسلامی به دو زبان نیز توسط معاونت تهیه و منتشر شده است.

هفته دفاع مقدس  از ۳۱ شهریور ماه غاز شده است.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 + دو =