یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶:۳۱
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۵۳

رشد ۵۰ درصدی پست‌های مدیریتی زنان در مازندران

به گزارش فرهنگ سار، سمیه قاسمی طوسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با فعالان رسانه افزود: ارتقای مدیریتی زنان از مسائلی است که در دولت یازدهم و دوازدهم به آن تاکید شده و در این زمینه مازندران شاهد اتفاقات مثبتی برای انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی لایه‌های مختلف بود. وی با اشاره به […]



به گزارش فرهنگ سار، سمیه قاسمی طوسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با فعالان رسانه افزود: ارتقای مدیریتی زنان از مسائلی است که در دولت یازدهم و دوازدهم به آن تاکید شده و در این زمینه مازندران شاهد اتفاقات مثبتی برای انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی لایه‌های مختلف بود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استان مازندران در دولت دوازدهم انجام شد، افزود: اعتماد دولت و مدیران آن در استان ها به زنان برای مسئولیت های اجرایی و مدیریتی تاکنون بی سابقه بود.

قاسمی گفت: با وجود اینکه ما مسئول عزل و نصب در حوزه زنان نیستیم و فقط می‌توانیم با مطالبه‌گری، نیروهای شایسته را معرفی کنیم، اما خوشبختانه همواره مدیران ارشد استان از معرفی بانوان شایسته در امر مدیریت استقبال کرده اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین به نقص قوانین در حوزه زنان و،خانواده و کودک اشاره کرد و گفت: تصویب قانون حمایت از کودکان و پیشنهاد این قانون از سوی دولت گامی موثر در حمایت از این قشر آسیب‌پذیر و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است. 

وی به برنامه راه اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک در مازندران اشاره کرد و افزود: هدف از ایجاد چنین مرکزی پیگیری حقوق کودکان آسیب دیده و آسیب پذیر و همچنین چتر حمایتی برای آنها است.

قاسمی با اشاره به برگزاری مدرسه زمستانه حقوق کودک در مازندران، ادامه داد: امیدوار هستیم با همکاری فعالان حوزه حقوق کودک، کلینیک تخصصی حقوق کودک را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده گفت: علاوه بر این تاکنون برای دستگاه‌های اجرایی، جلسه توجیهی برگزار کردیم تا در جریان قانون حمایت از کودک قرار گیرند و معاون اجتماعی دادگستری مازندران را نیز در این زمینه پای کار آوردیم.

وی تصریح کرد: همچنین برای بخشداران و دهیاران روستاهای پرجمعیت، دوره آموزشی مجازی درباره اطلاع‌رسانی در مشاهده با کودک‌آزاری برگزار کردیم.

قاسمی با بیان اینکه قبل از تصویب قانون حمایت از کودک هم برنامه‌های خوبی برای پیگیری وضعیت کودکان بدون هویت و بازمانده از تحصیل داشتیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه مسئولیت قانونی بر دوش بهزیستی مازندران است که باید به تکلیف خود عمل کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده اظهار کرد: به دلیل نبودن نشاط و بروز افسردگی در بین برخی خانواده‌ها، این پیشنهاد را به استاندار اعلام کردیم تا شهرداران، یکی از پارک‌های سطح شهر را برای حضور بانوان مناسب‌سازی کنند.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 + پانزده =