چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۰:۱۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

مذاکرات طالبان و پاکستان همزمان با افزایش خشونت‌ها در افغانستان

به گزارش فرهنگ سار، وزارت امور خارجه پاکستان در حالی روز سه‌شنبه میزبان «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان و هیأت همراه وی بودند که انفجار کامیون بمب گذاری شده در پایگاه نیروی کماندوی ارتش افغانستان در شهرستان بلخ، بیش از ۴۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت. گروه طالبان مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته […]



به گزارش فرهنگ سار، وزارت امور خارجه پاکستان در حالی روز سه‌شنبه میزبان «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان و هیأت همراه وی بودند که انفجار کامیون بمب گذاری شده در پایگاه نیروی کماندوی ارتش افغانستان در شهرستان بلخ، بیش از ۴۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

گروه طالبان مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته و مدعی شده که در عملیات امروز ده‌ها تن از نیروهای امنیت ملی افغانستان کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای از دیدار و گفت ‌وگوهای رسمی «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور با هیأت طالبان خبر داد.

در این دیدار، نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان، رئیس کل سازمان اطلاعات و امنیت ارتش پاکستان و مقام‌های ارشد دیپلماتیک و امنیتی کشور نیز حضور داشتند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده که قریشی و ملاعبدالغنی برادر تازه‌ترین تحولات مربوط به روند صلح افغانستان و لزوم آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار، با تأکید بر حل سیاسی بحران افغانستان، گفت: آغاز فوری گفت‌ وگو میان تمام گروه‌های داخلی افغانستان اجتناب ناپذیر است و هرگونه راه حل دائمی و پایدار، باید به رهبری مردم این کشور تدوین و اجرا شود.

شاه محمود قریشی افزود: پاکستان به تلاش‌های خود برای تسهیل روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد و انتظار دارد که رهبران این کشور از فرصت پیمان صلح دوحه نهایت استفاده را کنند.

وی از جامعه جهانی نیز خواست تا نقش خود برای فراهم کردن فرصت‌های اقتصادی در افغانستان، بازگشت فوری و عزتمندانه پناهجویان افغان و همچنین ثبات اقتصادی در این کشور را ایفا کند.

وزیر امور خارجه پاکستان، هیأت طالبان را در جریان آنچه که وی خطر خرابکاری در روند صلح توسط مخالفان صلح در افغانستان خواند، قرار داد.

این دومین سفر رسمی هیأت طالبان به اسلام‌آباد است که به دعوت وزارت امور خارجه پاکستان انجام شد.

نخستین سفر رسمی گروه طالبان به پاکستان ۱۱ مهرماه سال گذشته انجام شد. در جریان این بازدید هیات ۱۲ نفره طالبان در اسلام‌آباد با وزیر خارجه و رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان (آی‌اس‌آی) دیدار کردند. 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 + شانزده =