چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۴:۲۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

لوموند: جناح دموکرات پیروز مناظره پنس – هریس

به گزارش روز پنج شنبه فرهنگ سار، روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: یک هفته پس از جنگ لفاظی یا همان مناظره پر هرج و مرج و آکنده از قطع کردن های بی امان و تهاجمی ترامپ بین دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ مناظره بین «کامالا هریس» معاون جو بایدن ۷۷ ساله و […]



به گزارش روز پنج شنبه فرهنگ سار، روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: یک هفته پس از جنگ لفاظی یا همان مناظره پر هرج و مرج و آکنده از قطع کردن های بی امان و تهاجمی ترامپ بین دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ مناظره بین «کامالا هریس» معاون جو بایدن ۷۷ ساله و «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ ۷۴ ساله؛ تحت تدابیر بهداشتی و در فضای توام با نزاکت و جدیت، ساعاتی پیش (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) برگزار شد.

این نشریه فرانسوی افزود: «کامالا هریس» سناتور دموکرات کالیفرنیا روز چهارشنبه در رویارویی با «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ، در مناظره معاونان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، مدیریت دولت ترامپ درباره مهار شیوع ویروس کرونا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

لوموند تصریح کرد: این سناتور دموکرات ۵۵ ساله که در صورت پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر، نخستین معاون زن ریاست جمهوری ایالات متحده خواهد شد؛ در این رابطه تصریح کرد: آمریکایی ها شاهد بزرگترین شکست کابینه دولت در تاریخ ایالات متحده هستند.

مایک پنس ۶۱ ساله نیز با اتهام زنی به هریس درباره سلب اعتماد آمریکایی ها از واکسن کرونای در مرحله آماده سازی، در پاسخ گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، کاری را انجام داده که هیچ رئیس جمهور دیگر نتوانسته آن را انجام دهد.

لوموند ادامه داد: فضای دوئل مبادی آداب پنس -هریس به گونه ای بود که مگسی بدون مزاحمت برای مدت کوتاهی بر موهای سپید «مایک پنس» نشست و بلافاصله موجی از اظهارات طنزآمیز را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

رسانه های فرانسه از شکاف سیاسی عمیق در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا و تنش شدید بین رای دهندگان دونالد ترامپ و جو بایدن خبر می دهند که ایالات متحده را از هم گسیخته کرده؛  برخی حتی تا آنجا پیش می روند که از “جنگ سرد داخلی ” صحبت به میان می آورند.

مناظره بعدی بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن رقیب دموکراتش، ۱۵ اکتبر (۲۴ مهرماه) برگزار می شود.

 نتایج نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز حاکی است که از نظر مردم آمریکا، کامالا هریس معاون جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پیروز مناظره با مایک پنس همتای جمهوریخواه خود بوده است.

به گزارش روز پنجشنبه فرهنگ سار، این نظرسنجی نشان داد که از هر ۱۰ آمریکایی تقریبا ۶ نفر (۵۹ درصد) گفتند که هریس پیروز این مناظره بود، در حالی که ۳۸ درصد از عملکرد بهتر پنس در مناظره دیشب خبر دادند.
این نتایج تقریبا با سطح انتظارات رای دهندگان قبل از مناظره مطابقت داشت. در مصاحبه ای که قبل از مناظره انجام شد، ۶۱ درصد از رای دهندگانی که نظرسنجی نیز از همان ها انجام شد، گفتند که انتظار دارند هریس پیروز این مناظره باشد، در حالی که این رقم برای پنس تنها ۳۶ درصد بود. 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × پنج =