شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰:۱۵
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

سرمربی تیم ملی کوهستان: دوچرخه‌سواران نیاز به حمایت دارند

مهدی رهنما روز یکشنبه در گفت‌وگو با فرهنگ سار اظهار داشت: اکنون به خاطر کرونا در تمام دنیا مسابقات لغو شده است و این مساله خیلی از موضوعات را تحت شعاع قرار داده است. برگزاری مسابقات داخلی نیز نیازمند مجوز وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی- ورزشی است. ملی‌پوشان تمرینات خود را زیر نظر باشگاه‌ها و […]



مهدی رهنما روز یکشنبه در گفت‌وگو با فرهنگ سار اظهار داشت: اکنون به خاطر کرونا در تمام دنیا مسابقات لغو شده است و این مساله خیلی از موضوعات را تحت شعاع قرار داده است. برگزاری مسابقات داخلی نیز نیازمند مجوز وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی- ورزشی است. ملی‌پوشان تمرینات خود را زیر نظر باشگاه‌ها و مربیان باشگاهی انجام می‌دهند و عملکرد آنان در استان‌ها رصد می‌شود. قرار بود المپیک برگزار شود و ما هم در سال ۹۸، دو مسابقه قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را شرکت کردیم و توقع بحران کرونا را نداشتیم. هر چند نگاه داشتن ملی‌پوشان در شرایط ایده آل بسیار سخت است.

وی افزود: بیشتر ملی‌پوشان در سال در بیش از ۵ مسابقه بین المللی حضور می‌یافتند و جوایز نقدی می‌گرفتند اما اکنون مسابقه‌ای نیست و جدای از آن از طرف باشگاه‌ها هم حمایت نمی‌شوند. این امر کار را برای رکابزنان سخت کرده و هزینه‌ها بالا رفته است. رکابزنان توانایی خرید دوچرخه را ندارند و دوچرخه آنان باید به‌روز شود و استهلاک آن در تمرینات زیاد است.

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری عنوان کرد: ملی‌پوشان فشار زیادی را تحمل می‌کنند و باید برای آنان شرایط خاصی را در نظر گرفت تا بتوانند با خیالی آسوده تمرین کنند. از همه ملی‌پوشان می خواهم تا حرمت خانواده دوچرخه سواری را حفظ کنند و اجازه ندهند که برخی از این آب گل آلود ماهی بگیرند. جزو اولین دوچرخه‌سواران کوهستان بودم و در آن زمان نه مربی و نه دوچرخه‌ای بود و با عشق تلاش می‌کردم تا در مسابقات آسیایی و بین المللی باعث افتخار و بالا بردن پرچم ایران باشیم.

وی اضافه کرد: شرایط سخت است و می‌دانیم که مسوولان فدراسیون تلاش خود را می‌کنند تا نیاز های ما برطرف شود. در هیچ دوره‌ای مانند الان تا این حد به رشته کوهستان رسیدگی نشده بود اما اکنون رکابزنان ۶ ساعت در روز تمرین می‌کنند و حقشان نیست که در ابتدایی‌ترین امکانات خود با مشکل روبه رو شوند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه − 3 =