دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶:۲۸
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۹

درخشش بحران‌زده‌ها و تساوی سرخآبی‌ها

به گزارش فرهنگ سار، هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار طی روز جمعه و شنبه به اتمام رسید. در این هفته ۱۶ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد و میانگین ۲ گل در هر بازی به ثبت رسید. مانند هفته قبل باز هم فقط یک تیم میزبان موفق به کسب […]



به گزارش فرهنگ سار، هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار طی روز جمعه و شنبه به اتمام رسید. در این هفته ۱۶ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد و میانگین ۲ گل در هر بازی به ثبت رسید. مانند هفته قبل باز هم فقط یک تیم میزبان موفق به کسب پیروزی شد و آن هم پرسپولیس بود. در هفت دیدار دیگر چهار تیم میهمان به برتری رسیدند و سه تیم به تساوی دست پیدا کردند.

در ترکیب ترین‌های این هفته ۱۰ تیم نماینده دارند. با این وجود تیم‌های ذوب‌آهن و شهرخودرو نماینده‌هایشان بیش از یکی است. در ادامه با ما همراه باشید.

گلر: محمد دریس (پیکان) :

در هفته‌ای که حسین پورحمیدی نیز برای آلومینیوم هم عملکرد خوبی داشت، محمد دریس موفق‌ترین گلر بود. او در بازگشت به استان محل تولدش توانست خاطره بد بازی برابر مس رفسنجان را به فراموشی بسپارد و با چند واکنش دیدنی مانع از شکست پیکان برابر فولاد خوزستان شود.

مدافع: امیر هوشمند (آلومینیوم اراک)، عبدالله حسینی (ذوب‌آهن)، حسن نجفی (نساجی مازندران) و بهروز نوروزی‌فر (نفت مسجدسلیمان)

آلومینیوم اراک در برابر حملات پردامنه تراکتور خصوصا در نیمه دوم مقاومت کرد. یکی از بهترین عناصر سازمان دفاعی تیم اراکی امیر هوشمند بود که بدون اشتباه کار کرد.

در بازی نساجی و ذوب‌آهن نیز علی‌رغم اینکه ذوب ۲ گل خورد اما عبدلله حسینی ضمن به ثمر رساندن یک گل در امور دفاعی که به او محول شده بود به بهترین شکل عمل کرد. حسن نجفی هم در همان بازی خوش درخشید. او روی هر ۲ گل نساجی موثر بود و نشان داد که یکی از بهترین بازیکنان این تیم در لیگ بیستم، بدون شک خودش است.

در نهایت به بهروز نوروزی‌فر می‌رسیم. بازیکن خط دفاعی تیم نفت مسجدسلیمان که به خوبی در برابر حملات استقلال خصوصا در نیمه دوم خط دفاع تیمش را رهبری کرد. نوروزی‌فر در این فصل برای چندمین بار در ترکیب منتخب قرار می‌گیرد.

هافبک: احمدرضا زنده‌روح (گل‌گهر سیرجان)، وریا غفوری (استقلال) و علی دشتی(ذوب‌آهن)

هافبک خونسرد گل‌گهر این بار هم روی ضربات ایستگاهی به داد تیمش رسید. او با یک ارسال دقیق، یونس شاکری را به یک گل سه امتیازی رساند و گل‌گهر را از بحران خارج کرد.

وریا غفوری نیز در دیدار نفت و استقلال هم یک گل زد و هم طبق داده‌های متریکایی، ۹۱ درصد پاس‌هایش سالم بود. او بعد از چند مسابقه یک نمایش در حد نام وریا غفوری از خود به جای گذاشت.

در آخر به علی دشتی می‌رسیم. بازیکن فصل پیش استقلال که حالا کم‌کم در ذوب‌آهن مسیر خودش را پیدا می‌کند. دشتی ۲ پاس گل از سه گل تیمش را برای دارکو بیدوف و عبدالله حسینی مهیا کرد و یکی از عوامل اصلی ثبت نخستین پیروزی تیم رحمان رضایی بود.

مهاجم: وحید امیری (پرسپولیس)، پیمان بابایی (ماشین‌سازی) و احمد الجبوری (شهرخودرو)

هم یک گل زد و هم یک پاس گل داد. امیری که گلزنی در برابر ماشین‌سازی را به خوبی بلد است این بار هم موفق به انجام این کار شد و در به ثمر رسیدن این سه امتیاز مهم، مهمترین نقش را ایفا کرد. در همین بازی پیمان بابایی نیز برای ماشین‌سازی درخشید. فارغ از پنالتی که به تور نشاند؛ در الباقی دقایق بازی هم مدافعان پرسپولیس را بسیار اذیت کرد و ثابت کرد می‌تواند در تیم‌های بزرگتری به میدان برود.

اما احمد الجبوری. تعویض طلایی هفته و یکی از بهترین‌ها. او با ورودش به میدان روند بازی شهرخودرو، مقابل سپاهان را عوض کرد و ۲ گل حساس را به ثمر رساند. الجبوری مدت‌ها بود چنین بازی خوبی را از خود به جای نگذاشته بود و برای یادآوری یک روز خوب از این بازیکن تحصیل‌کرده باید به لیگ نوزدهم رجوع می‌کردیم.

سرمربی: مهدی رحمتی (شهرخودرو)

در هفته‌ای که رسول خطیبی و رحمان رضایی هم عملکرد بسیار خوبی داشتند؛ باید مهدی رحمتی را بهترین سرمربی هفته بدانیم. او با تاکتیک‌های خوبی که اتخاذ کرد اولین باخت خانگی سپاهان را به ثبت رساند و تیمش را بعد از هفته‌ها به یک رتبه تک رقمی رساند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

7 − یک =