دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۸:۱۰
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۰۷

خزعلی: ایده‌های دختران در مباحث فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی بررسی شود

به گزارش فرهنگ سار، انسیه خزعلی در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری این معاونت با مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان خبر داد و افزود: مجمع تشکل‌های جوانان می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی معاونت در برنامه‌های محلی و منطقه‌ای و حتی برنامه‌های ملی و سراسری عمل کند. وی تصریح کرد: همچنین از پیشنهاد سازمان‌های مردم […]



به گزارش فرهنگ سار، انسیه خزعلی در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری این معاونت با مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان خبر داد و افزود: مجمع تشکل‌های جوانان می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی معاونت در برنامه‌های محلی و منطقه‌ای و حتی برنامه‌های ملی و سراسری عمل کند.

وی تصریح کرد: همچنین از پیشنهاد سازمان‌های مردم نهاد برای مشارکت در کارگروه ها و شوراهای معاونت و بهره‌مندی از نظرات جوانان استقبال می کنیم؛ چرا که منجر به فنی‌تر و پربارتر شدن طرح‌ها و سیاست گذاری های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواهد شد.

خزعلی به نقش سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان اشاره و اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم که در برنامه ریزی ها همواره مورد توجه دولت مردمی است، رعایت عدالت در فراهم کردن امکانات در سطح کشور است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: به نظر می رسد از مهمترین ظرفیت ها که باید موردتوجه و بهره‌مندی قرار گیرد، جوانان فعال و دغدغه مند سراسر کشور است.

وی ادامه داد: بنابر این پیشنهاد می‌شود تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان در هر استان افزایش یابد و افراد بیشتری وارد مباحث اجتماعی شوند و با اتصال به شوراهای مشورتی و تصمیم گیری، در تصمیم سازی های کشور مشارکت داشته باشند.

مریم بابادی رییس مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان نیز  با ارائه گزارشی از عملکرد این مجمع، گفت: مجمع در زمان حاضر دارای سه هزار و ۹۰۶ سمن ثبت شده در سطح کشور است که ۷۰ درصد آنها فعال و ۳۰ درصد نیز نیمه فعال است.

وی ادامه داد: فعالیت های این سمن ها در قالب ۱۲ کمیسیون تخصصی از جمله اقتصادی، اجتماعی، محرومیت زدایی، حقوق شهروندی، سلامت، ازدواج، زنان و خانواده، فرهنگی و هنری و محیط زیست تقسیم شده اند.

در این نشست، نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان‌های مختلف به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 − سه =