جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۸:۴۱
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

معاون رییس جمهور از مرکز بازپروری زنان و دختران توس دیدن کرد

به گزارش فرهنگ سار، انسیه خزعلی بامداد پنجشنبه در بازدید از مرکز نگهداری از زنان و دختران بهبودیافته و بدون سرپناه توس، پای صحبت شماری از آنان نشسته و در جریان برخی مشکلات آنان از جمله نداشتن مدرک هویتی و مشکل در یافتن کار و ادامه تحصیل و اعتیاد والدین قرار گرفت. معاون رییس جمهوری […]



به گزارش فرهنگ سار، انسیه خزعلی بامداد پنجشنبه در بازدید از مرکز نگهداری از زنان و دختران بهبودیافته و بدون سرپناه توس، پای صحبت شماری از آنان نشسته و در جریان برخی مشکلات آنان از جمله نداشتن مدرک هویتی و مشکل در یافتن کار و ادامه تحصیل و اعتیاد والدین قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در جمع این بانوان گفت: برای حل برخی از این مشکلات، باید مدارسی زیر نظر بهزیستی فعال شود و برای رفع مساله دختران فاقد مدارک هویتی نیز باید با ارسال لایحه ای به مجلس اقدام کرد.

خزعلی در خصوص حل اشتغال این دختران نیز گفت: ضروری است مهارت های درآمدزا به این افراد آموزش داده شده و از آنان حمایت شود و در بحث ادامه تحصیل این دختران نیز از دانشگاه های علمی، کاربردی کمک گرفته شود.

وی از دختران مددجوی این مرکز خواست تا با عزمی راسخ برای ساختن زندگی و آینده خود تصمیم گرفته و قدر خود و جوانی خود را بدانند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: مرکز بازپروری زنان اجتماعی توس با ظرفیت ۶۰ نفر از مراکز باسابقه‌ بهزیستی استان است که اکنون ۵۰ نفر در آن پذیرش شده اند.

دکتر مسعود فیروزی افزود: دوره توانمندسازی این افراد ۱۸ ماه طول می‌کشد که در این مرکز خدمات مددکاری، روان‌شناسی، روان‌پزشکی و خدمات نگهداری ارایه می شود و تیمی تخصصی نیز روی بحث اشتغال و ازدواج آنها کار می کند.

وی گفت: سال گذشته این مرکز حدود ۳۸۹ نفر را پذیرش کرده و ۱۴۰ نفر را پس از گذراندن دوران مددجویی ترخیص کرده است.

بازدید از  مرکز نگهداری ویژه زنان معتاد متجاهر در مشهد 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین روز از سفر دو روزه خود به مشهد از مرکز ماده ۱۶ نگهداری از زنان معتاد متجاهر دیدن کرد و پای صحبت آنها نشست و علت گرفتاری این افراد و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد را جویا شد.

معاون رییس جمهور از مرکز بازپروری زنان و دختران توس دیدن کرد

انسیه خزعلی برای زنان بهبود یافته این مجموعه آرزوی صحت و سلامتی کرد و گفت: قدر خود را بدانید و از این فرصت بهبودیافتگی برای ساختن زندگی جدید استفاده کنید و تلاش کنید زندگی جدیدتان را زیباتر بسازید و بدانید که برای شروع هیچ گاه دیر نیست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه از کارگاه خیاطی این مرکز همچنین بخش مادر و کودک آن دیدن کرد.

برای توانمندسازی افرادی که با حکم قضایی درمرکز ماده ۱۶ حضور دارند، کارگاههای آموزشی در زمینه‌های مختلف آشپزی، خیاطی، کشاورزی و قالیچه‌های تزئینی در کنار نشستهای مشاوره و روان درمانی برگزار می شود.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت روز چهارشنبه در نخستین سفر استانی خود در سال ۱۴۰۱ وارد استان خراسان رضوی شدند و امروز  نیز مهمان این استان خواهند بود.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × یک =