یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷:۳۸
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

خزعلی: همدلی در مسائل مشترک سبب یکپارچگی جامعه اسلامی می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، دکتر انسیه خزعلی روز شنبه در نشستی با عنوان «نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی» که با حضور بانوان اهل تسنن و فرهیختگان و اندیشمندان حوزه زنان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم آیه شریفه «رحما بینهم» هر چه بیشتر محقق شود و همدلی و هم افزایی حول مسائل مشترک، […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، دکتر انسیه خزعلی روز شنبه در نشستی با عنوان «نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی» که با حضور بانوان اهل تسنن و فرهیختگان و اندیشمندان حوزه زنان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم آیه شریفه «رحما بینهم» هر چه بیشتر محقق شود و همدلی و هم افزایی حول مسائل مشترک، دشمنان را ناامید و جامعه اسلامی را یکپارچه علیه همه کینه ها و بدخواهی ها و جنگ افروزی ها مهیا می کند.

وی تاکید کرد: این یکپارچگی مشت محکمی خواهد بود بر دهان آنان که از تفاوت ها و دیدگاه ها و سلایق مختلف برای خود بهره می گیرند.
خزعلی خاطرنشان کرد: امیدواریم ایده ها و نظرات ارائه شده توسط بانوان اهل سنت و اشتراک گذاری این ایده ها، آغازی برای حرکت های بزرگ تر و فراتر در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این نشست شنیدن سخنان خواهران اهل سنت است، یادآور شد: وحدت بین شیعه و سنی یکی از فرامین اصلی شرع و دین است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه سخنان بانوان اهل سنت اشاره به نقش تمدن سازی بانوان در بحث های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و همچنین بحث های مجازی است، افزود: یکی از عواملی که اکنون موجب اختلاف یا افزایش تفاهم می شود فضای مجازی است و از آنجا که بخش عمده ای از کاربران فضای مجازی را زنان تشکیل می دهند، آنها نقش برجسته ای در مدیریت این فضا دارند.

خزعلی ادامه داد: سبک زندگی که زنان در خانواده نهادینه می کنند و هوشیاری که به همسر و سایر اعضا می بخشند حتی قصه هایی که از دوست و دشمن در قالب داستان به فرزندان می آموزند بسیار تاثیرگذار است و باید به این موضوع توجه ویژه داشت زیرا اگر این بنا کج گذاشته شود سرانجامی نخواهد داشت. 

وی تصریح کرد: در حقیقت اگر خشم و کدورت در دل فرزند جا گیرد از بین بردن آن آسان نیست و دشمن بر این امر سوار می شود و می بینیم که در سراسر دنیا شیعه و سنی به جان هم می افتند.

خزعلی یادآور شد: این نقش ها با هوشیاری و زیرکی زن در خانواده مدیریت می شود و می تواند نگذاشت به اینجا ختم شود. در معاونت امور زنان شنوای همه مطالب مطرح شده هستیم و در حد توان پیگیر خواهیم بود و تلاش می کنیم وحدت حفظ شود زیرا وحدتی سیاسی و تاکتیکی نیست بلکه وحدت اعتقادی است که این وحدت در خانواده و جامعه شکل می گیرد.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − هفت =