پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۴:۰۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

بیش از ۱۷۰ مدیر اقتصادی آمریکا خواستار تایید نهایی بایدن شدند

به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود:  مدیران بیش از ۱۷۰ شرکت و سازمان دولتی در آمریکا با امضای نامه ای از کنگره این کشور خواستند تا نتیجه کالج الکترال را پذیرفته و جو بایدن را به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا اعلام کنند.  در […]



به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود:  مدیران بیش از ۱۷۰ شرکت و سازمان دولتی در آمریکا با امضای نامه ای از کنگره این کشور خواستند تا نتیجه کالج الکترال را پذیرفته و جو بایدن را به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا اعلام کنند.

 در این نامه آمده است: برنده این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شد و اکنون زمان آن است تا کشور به جلو گام بردارد، جو بایدن رئیس جمهوری منتخب و کامالا هریس معاون رئیس  جمهوری منتخب آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری را بردند، بنابراین نباید بیش از این تعللی در انتقال معمول قدرت رخ دهد.

سی ان ان افزود: به غیر از این نامه که روز گذشته (دوشنبه) انتشار یافت ، انجمنی از روسای شرکت های عمده آمریکایی موسوم به «میزگرد تجاری» (BRT) که مقر آن در واشنگتن دی.سی پایتخت آمریکا است، در بیانیه ای اعلام داشت: ما مخالفت هرگونه تلاشی در به تاخیر انداختن  و یا تغییر در نتیجه کاملا روشن آرای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا هستیم.

سی ان ان در ادامه فهرست بیش از ۱۷۰ شرکت و نام مدیران امضا کننده این نامه را لحاظ کرد، از آن جمله  «برد اسمیت» (Brad Smith) رئیس کنونی شرکت رایانه ای «مایکروسافت» و «راب فائبر» (Rob Fauber) مدیرعامل شرکت تجاری و اعتبار سنجی بین المللی جهانی «مودیز»  در این میان به چشم می خورند.

مدیران و روسای بخش اقتصادی آمریکا بدان جهت نسبت به جلسه روز ۱۷ دی ماه کنگره ابراز نگرانی می کنند که در روزهای اخیر دونالد ترامپ که تاکنون حاضر به پذیرفتن شکست درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشده و همچنان بر ادعای تقلب دراین انتخابات اصرار می روزد، تلاش دارد تا در آخرین گام باقی مانده توسط گروهی از  جمهوریخواهان  هوادار خود، رای نهایی در شمارش آرای کالج الکترال را به نام خود و نه بایدن رقم زند.

این درحالی است که مایک پنس معاون رئیس جمهوری کنونی آمریکا درخواست تعدادی از جمهوریخواهان تندرو که ۹ دی ماه  دادخواستی به دادگاه فدرال ایالت تگزاس ارائه کردند تا با تنفیذ اختیاراتی قانونی او  بتواند در آخرین تلاش باقی مانده برای تغییر نتیجه آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ را در نشست ششم ژانویه، برنده انتخابات اعلام کند؛ رد کرد.

****نظام پیچیده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا

بر اساس نظام انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، پس از یک سال کارزار انتخاباتی میان حزبی و مشخص شدن نامزد نهایی از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تا پیش از شهریورماه،  آرای مردمی در روز سوم ماه نوامبر (روز برگزاری انتخابات) در این کشور به صندوق های رای  ریخته می شود، پس از پایان یافتن رای گیری تمامی ایالت ها تا دو هفته پس از پایان یافتن روز انتخابات، باید نتایج آرا  را به تصویب و تایید نهایی برسانند.

آنگاه نوبت به رای گیری  «مجمع گزینشگران» موسوم به «کالج انتخاباتی» می رسد که در ۱۴دسامبر (۲۴ آذرماه) گذشته برگزار شد و جو بایدن را به عنوان رئیس جمهوری منتخب مردم آمریکا برگزیدند.

پس از آن، نتایج رای گیری کالج الکترال به واشنگتن فرستاده می‌شود تا به طور رسمی در جلسه مشترک کنگره در روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) به ریاست مایک پنس معاون رئیس جمهوری وقت شمارش شود.  دوره ریاست جمهوری جو بایدن از روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) با برگزاری مراسم سوگند آغاز خواهد شد.

***۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × یک =