پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۲:۳۷
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

برگزاری مراسم «همدلی با نوروز» توسط سفارت افغانستان در «دوشنبه» + تصاویر

به ابتکار سفارت افغانستان در تاجیکستان مراسم «همدلی با نوروز» با حضور پررنگ سفرا و دیپلمات های کشورهای حوزه نوروز برگزار شد.



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار در دوشنبه، در محل سفارت افغانستان در «دوشنبه» مراسم «همدلی با نوروز» با حضور پررنگ سفرا و دیپلمات های کشورهای حوزه نوروز و همچنین مقامات و شهروندان افغانستان و تاجیکستان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید  و پخش سرود ملی  افغانستان  و تاجیکستان آغاز شد و سپس «محمدظاهر اغبر» طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن ایام بهار به حضار در این مراسم، نوروز  را فصل همدلی اقوام ملت های مختلف جهان و به خصوص کشورهای حوزه تمدنی نوروز خواند.

وی گفت که با فرا رسیدن نوروز و شکوفایی طبیعت، در حقیقت پیک دوستی، آشتی و مهربانی داده می شود و به جا خواهد بود تا همه به این پیام نوروز و بهار گوش  فرا بدهند و دست از جنگ و خشونت بردارند.

سفیر افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خرسندم که در این محفل خوشی،  اقشار مختلف از مردم  اعم از هنرمندان، دانشجویان، کسبه و شهروندان تاجیکستانی ما  و حتی منتقدین دولت در کنار هموطنانشان جمع شده و این ایام نوروزی را با اتحاد و همبستگی جشن می‌گیرند.

سپس دانش آموزان مدرسه «سامانیان» در «دوشنبه» اشعار نوروزی قرائت کردند و هنرمندان افغانستانی موسیقی اجرا کردند.

در چارچوب این مراسم همچنین نمایشگاه کاردستی و فعالیت های هنری اعضای انجمن زنان مهاجر افغان در تاجیکستان برگزار شد که مورد استقبال و توجه بالای حضار قرار گرفت.

در این مراسم از شرکت کنندگان، با غذاها، سمنو، شیرینی و نوشیدنی های نوروزی پذیرایی شد.

انتهای پیام/.


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 − 16 =