چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰:۳۹
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

بازگشت دانشجویان آمریکایی به کلاس‌ها؛ شاید وقتی دیگر

به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار، تارنمای خیری آمریکایی «هیل» (TheHill) در این باره نوشت: دانشگاه ویرجینیای غربی (WVU) ناگزیر شده است با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرنا،  کلاس های حضور در مقطع دوره لیسانس این دانشگاه را لغو و به صورت مجازی آنها را برگزار نماید. بنابراین گزارش کلاس های […]



به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار، تارنمای خیری آمریکایی «هیل» (TheHill) در این باره نوشت: دانشگاه ویرجینیای غربی (WVU) ناگزیر شده است با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرنا،  کلاس های حضور در مقطع دوره لیسانس این دانشگاه را لغو و به صورت مجازی آنها را برگزار نماید.

بنابراین گزارش کلاس های حضوری دانشجویان دوره لیسانس از روز سه شنه (امروز ) تا چهارم مهرماه لغو شده اما کلاس ها مقطع فوق لیسانس و رشته های تخصصی در این دانشگاه طی این مدت به صورت حضوری برگزار می شوند.

هیل درادامه گزارش داد: مسئولان این دانشگاه این تصمیم را در پاسخ مستقمیم به افزایش نتایج مثب دانشجویان این دانشگاه بخصوص در شعبه «مورگان تاون» (Morgantown) و همچنین از احتمال افزایش مبتلایان بیشتر به این ویروس طی مهمانی های شبانه آخر هفته  که دانشجویان این دانشگاه در آن وارد شده اند، اتخاذ گردیده است.

بنابراین گزارش دانشگاه وست ویرجینیا درحالی نزدیک به ۳۰ هزار دانشجوی ثبت نام شده در سال جدیدی تحصیلی دارد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت از آمریکا از زمان شیوع این بیماری به بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر رسیده که  از این تعداد ۲۴۷ نفر جان باخته اند.

شبکه خبری سی ان ان شنبه گذشته و با آغاز سال تحصیلی در آمریکایی گزارش داد: در دانشگاه آلاباما نیز یکهزار و ۲۰۰ دانشجو با آغاز سال جدید تحصیلی نتیجه آزمایش آنها به کرونا مثبت اعلام شده است.

داشنگاه آلاباما اعلام کرده است تنها دانشجویان که نتیجه جواب آزمایش آنها به کووید-۱۹ منفی است مجاز به بازگشت بر کلاس های درس خواهند بود.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: وضعیت در کالج ها و دانشگاه های ایالت کارولینای شمالی به اندازه ای وخیم است که بلافاصله مسئولان دانشگاه تصمیم به برگزاری کلاس ها از حضوری به غیر حضوری و  برگزاری کلاس های مجازی شده اند.

۵۱ هزار مبتلا به کرونا در ۱۰۲۰ کالج ایالتی

درهمین حال نشریه آمریکایی نیویورک تایمز ۱۶ شهریور ماه در گزارشی اعلام کرد:  تحقیقاتی که که بر روی یکهزارو ۵۰۰ دانشگاه و کالج در آمریکا تا سوم سپتامبر با آغاز سال تحصیلی در آمریکا به عمل آمده نشان می دهد حداقال ۵۱ هزار دانشجو به ویروس کرونا مبتلا و از زمان شیوع این ویروس نیز ۶۰ دانشجو به علت ابتلا به آن جان باخته اند.

فلج شدن کالج ها و دانشگاه های آمریکا

سی ان ان در ۱۶ شهریورماه همچنین گزارش  داد، نگرانی از همه گیری ویروس کرونا میان دانشجویان در مکان های درسی و تجمعات دانشجویی مسئولان این مراکز آموزشی را با چالش چگونگی مدیریت این وضعیت مواجه و آنها را به گونه ای فلج ساخته است.

در همین حال، به گزارش تارنمای خبری «وردمترز دات اینو»  (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویرو کرونا در آمریکا – تا لحظه مخابره این خبر – به بیش از شش میلیون و ۴۸۵ هزار نفر رسیده است که از این تعداد  ۱۹۳ هزار ۵۳۴ نفر جان باخته اند.

**۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 + 2 =