چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹:۰۷
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

امام جمعه نجف: ترامپ در صدر تروریست های جهان است

به گزارش فرهنگ سار، حجت الاسلام «صدر الدین قپانچی» امام جمعه نجف اشرف در خطبه های امروز خود درباره اولین سالگرد گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که عراق مدیون این دو شهید است و شهادت آنها ما را از ادامه راه […]



به گزارش فرهنگ سار، حجت الاسلام «صدر الدین قپانچی» امام جمعه نجف اشرف در خطبه های امروز خود درباره اولین سالگرد گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که عراق مدیون این دو شهید است و شهادت آنها ما را از ادامه راه تا پیروزی یا شهادت باز خواهد داشت.

وی افزود: این حق و حقیقت است که ابومهدی المهندس نمادی برای همه عراقی ها باشد.

امام جمعه نجف اشرف همچنین عملیات ترور فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس را که آمریکا علنا آن را مرتکب شد، محکوم کرد و ترامپ را پیشتاز تروریست ها در سطح جهان توصیف کرد.

وی همچنین از دولت عراق خواست تا در قبال تصمیم ترامپ برای عفو چهار نیروی شرکت بدنام امنیتی خصوصی «بلک واتر» آمریکا که ۱۴ غیرنظامی عراقی  را در میدان النسور بغداد در سال ۲۰۰۷ میلادی به قتل رساندند، موضعگیری کند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × یک =