جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱:۴۲
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد: کسب سهمیه‌های باقی مانده دشوار است

«غلامرضا محمدی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار، افزود: اردوی تیم ملی بعد از پایان لیگ برتر از دوم دی ماه آغاز می‌شود و کار تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به صورت رسمی در کنار هم شروع می‌شود و زمان کمی هم داریم و البته در اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه […]



«غلامرضا محمدی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار، افزود: اردوی تیم ملی بعد از پایان لیگ برتر از دوم دی ماه آغاز می‌شود و کار تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به صورت رسمی در کنار هم شروع می‌شود و زمان کمی هم داریم و البته در اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه پیکارهای قهرمانی آسیا در قزاقستان را پیش‌رو داریم و و اوایل فروردین ماه هم باید در رقابت‌های گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که در چین برگزار می‌شود شرکت کنیم. سه سهمیه فرنگی و سه سهمیه آزاد باقی‌مانده که امیدوارم در چین کار کسب این سهمیه‌ها  یکسره شود.

وی در پاسخ به این سئوال که در چین برای کسب سهمیه المپیک کار سخت است یا آسان، خاطر نشان کرد: به هر حال کسب سهمیه، سختی‌های خودش را دارد و به خصوص در وزن‌های ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم و با این شناخت برای رقابت‌های کسب سهمیه می‌رویم و با توجه به محدودیت زمان، این امر کارمان را سخت می‌کند چرا که زمان را از دست دادیم و اگر قرار بود که برنامه‌های فنی و تکنیکی را در اردوها ارایه دهیم باید زمان بیشتری داشته باشیم که این زمان را اکنون از دست داده‌ایم.

دارنده ۴ مدال نقره و برنز جهان ادامه داد: با وجود این من و «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همه وجودمان را می‌گذاریم که در ابتدا سهمیه‌های کشتی در المپیک را به طور کامل به دست آوریم و بعد از آن مهیای حضوری قدرتمند در بازی‌های المپیک توکیو شویم.

وی همچنین در خصوص محرومیت روسیه در بازی‌های المپیک توکیو نیز گفت: به هر حال تیم‌های قدرتمندی همچون روسیه، آمریکا و ایران در کشتی نباشند، مسابقات هیچ لذتی ندارد و امیدوارم که تیم روسیه و همه رقبا در المپیک حضور داشته باشد و مبارزه جانانه‌ای با آنها داشته باشیم  هر چند که کار در المپیک بسیار سخت است.

محمدی یادآور شد: البته هنوز نمی‌دانم که حضور نیافتن روسیه در بازی‌های المپیک قطعی شده یا خیر، اما اگر محروم شوند احتمال اینکه ورزشکاران این کشور زیر پرچم المپیک در توکیو حضور پیدا کنند، زیاد است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص عملکرد «رحمان عموزاد خلیلی» تنها نماینده کشتی آزاد ایران در جام جهانی انفرادی صربستان گفت: رحمان عملکردش خوب بود و اینکه یک نوجوان ۱۷ ساله در چنین میدانی با بزرگان کشتی آزاد دنیا در وزن ۵۷ کیلوگرم سرشاخ شد و عرض اندام کرد خوب است. رحمان از آن استعدادهایی است که تا سال‌ها می‌تواند افتخارآفرینی کند و هر چند در کنار او «رضا اطری»، «علیرضا سرلک» و چند جوان دیگر را نیز داریم که این رقابت‌ها می‌تواند به کشتی ما کمک کند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان در وزن‌های ۵۷ کیلوگرم توسط «رضا اطری»، ۸۶ کیلوگرم توسط «حسن یزدانی» و ۱۲۵ کیلوگرم توسط «یدالله محبی» صاحب سهمیه المپیک شده است و باید در رقابت‌های گزینشی برای کسب سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم شرکت کند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 1 =