چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۵:۵۶
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

اسرائیل سرگرم مهندسی قرائت جدیدی از دین اسلام است

«مسعود شجره» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار بیان داشت: همه ما اخبار درباره عادی سازی روابط اخیر با  اسرائیل را شنیده‌ایم و می‌دانیم که این اقدام به مثابه خنجر زدن به پشت فلسطینیان و نادیده گرفتن حق آن‌هاست که طی ۷۰ سال گذشته سرکوب شده اند. وی افزود: اما مساله فقط این […]



«مسعود شجره» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار بیان داشت: همه ما اخبار درباره عادی سازی روابط اخیر با  اسرائیل را شنیده‌ایم و می‌دانیم که این اقدام به مثابه خنجر زدن به پشت فلسطینیان و نادیده گرفتن حق آن‌هاست که طی ۷۰ سال گذشته سرکوب شده اند.

وی افزود: اما مساله فقط این نیست؛ سازش با رژیم صهیونیستی،  کشورها را به بخشی از نظام سرکوب تبدیل می‌کند. رژیم صهیونیستی در تلاش است تا قرائتی جدید از دین اسلام را مهندسی کند که نه تنها در برابر بی عدالتی قیام نکند بلکه طرف سرکوبگران باشد. این رژیم به موازات تلاش می‌کند تا سازمان‌های معتبر اسلامی را یکی پس از دیگری به عنوان نهادهای تروریستی معرفی کند. 

این کنشگر مدنی با بیان اینکه روحانیون مسلمان در سراسر جهان نباید از این رژیم جنایتکار حمایت کنند عنوان کرد: اما برخی از آن‌ها در سازمان‌هایی مشغول به کار هستند که به رژیم صهیونیستی وابسته و ناگزیر از سیاست‌های موهن آن حمایت می‌کنند. 

شجره از روحانیون و جوامع اسلامی خواست تا نه تنها خود را از وابستگی به رژیم صهیونیستی رها کنند که در برابر جنایات آن‌ها ایستادگی و اعتراض کنند. وی افزود: ما وظیفه داریم که از اسلام آنچنان که از سوی پیامبر مکرم اسلام  (ص) ارائه شد حفاظت کنیم .

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه‌ای مشترک از امضای توافقنامه ای برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

سپس بحرین به عادی سازی ننگین روابط با رژیم صهیونیستی تن داد و متعاقبا مراسم امضای توافقنامه سازش دو کشور با تل‌آویو ۲۵ شهریورماه در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام شد. 

به این ترتیب این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند. کمتر از دو ماه بعد هم رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اسرائیل و سودان برای عادی سازی روابط دیپلماتیک به توافق رسیده‌اند.

این اقدامات موجی از خشم را در میان کشورهای اسلامی به ویژه گروه‌های فلسطینی به دنبال داشت. گروه های مقاومت این اقدامات را خنجری بر پشت آرمان های آزادی خواهانه ملت فلسطین توصیف کرده بودند.

ماه گذشته میلادی ده‌ها نفر از مردم بحرین در اعتراض به اولین سفر هیات رژیم صهیونیستی به کشورشان و توافقات انجام شده با تل‌آویو در منامه تجمع کردند.  

معترضان پرچم‌های بحرین و فلسطین و پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «توافق با صهیونیست‌ها اعتبار ندارد»،   «اسرائیل باید نابود شود»،   «صهیونیست‌ها از خاک ما خارج شوید» و «توافقات شما اعتبار ندارد»  در دست داشتند.   

کارشناسان منطقه از عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسراییل با عنوان آشکارسازی نام می برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است.

جمهوری اسلامی نسبت به دنبال کردن نقشه رئیس جمهوری آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشورهای عرب منطقه هشدار داده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهارده − 8 =