چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲:۵۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

آیا پرونده شکایات تقلب در انتخابات آمریکا بسته خواهد شد؟

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار، رای دیوان عالی آمریکا در مورد آرای ایالت پنسیلوانیا در حالی صادر شده که ترامپ پیش از این بارها بر تقلب انتخاباتی و ادامه یافتن پیگیری های حقوقی‌اش در این رابطه تاکید داشته است. ترامپ اخیرا وعده داده بود مردم آمریکا طی چند روز آینده شاهد اتفاقات بزرگی در […]



به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار، رای دیوان عالی آمریکا در مورد آرای ایالت پنسیلوانیا در حالی صادر شده که ترامپ پیش از این بارها بر تقلب انتخاباتی و ادامه یافتن پیگیری های حقوقی‌اش در این رابطه تاکید داشته است. ترامپ اخیرا وعده داده بود مردم آمریکا طی چند روز آینده شاهد اتفاقات بزرگی در این رابطه خواهند بود.

دو روز پیش نیز ایالت جورجیا پس از  سومین بار شمارش آرا دوباره اعلام کرد که ترامپ در این ایالت شکست خورده است.

حال این سوال مطرح است که آیا رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا بر خواسته هایش در این رابطه اصرار خواهد کرد و یا مجبور می شود موضوع تقلب انتخاباتی را کنار بگذارد.

پیش از این برخی کارشناسان نسبت به پافشاری ترامپ در مورد خواسته هایش و همچنین طول کشیدن این بحث تا زمان تحلیف ریاست جمهوری آمریکا و همچنین پس از آن و تاثیرش بر اوضاع سیاسی این کشور ابراز نگرانی کرده بودند. این کارشناسان تاکید دارند که هر کس که مدعی است در انتخابات تقلب شده است، ادعای عجیبی مطرح می کند؛ ادعایی که باید با مدارک قانع کننده تایید شود نه صرفا ادعا مطرح گردد. ۵۹ دانشمند ارشد علوم کامپیوتری و کارشناس امنیت انتخاباتی آمریکا نیز ادعای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر هک کردن سیستم های انتخاباتی و تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را رد کردند.

ترامپ که امیدوار بوده دیوان عالی آمریکا انتظارات و مطالباتش را برآورده کند اکنون در شرایط پیچیده ای قرار دارد. با توجه با اینکه پیگیری های حقوقی او و تیم وکلایش نتیجه نداده باید منتظر ماند و دید آیا رئیس جمهوری امریکا دستورکار جدیدی را در مورد مسئله ادعای تقلب در انتخابات و مسئله آرای بیشترش از جو بایدن اجرایی می کند؟

ترامپ که همچنان امیدوار است در کرسی ریاست جمهوری آمریکا باقی بماند، به نظر می رسد تلاش دارد از هر ابزاری برای رسیدن به اهدافش استفاده کند. وی که انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا را ننگی برای کشورش خوانده،  اخیرا در اظهارنظری گفت: آنها در انتخابات ریاست جمهوری تقلب و کلاهبرداری کردند ولی ما هنوز در این انتخابات پیروز خواهیم شد.

اصرار ترامپ در این رابطه می تواند شرایط را برای دولت آتی آمریکا سخت کند. مانع تراشی های رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال قدرت قطعا آسیب های جدی به بنیان های سیاست داخلی این کشور وارد می کند.

پیش از این نیز نگرانی هایی نسبت به بروز ناآرامی های احتمالی از سوی هواداران ترامپ نیز مطرح شده بود. در همین راستا مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در برخی از ایالت‌های این کشور پیام های تهدید به مرگ دریافت کرده و معترضان مسلح هوادار دونالد ترامپ در برابر منزل معاون فرماندار ایالت میشیگان وی را به تقلب در آرای انتخاباتی متهم کردند.

در حالیکه دونالد ترامپ و تیم وکلای وی به طور جدی به دنبال شکایت در مورد نحوه برگزاری انتخابات و زیر سؤال بردن سلامت آن بوده اند، “ویلیام بار” وزیر دادگستری آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که هنوز شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تغییر دهد، کشف نکرده است.

برخی معتقدند این اصرار ترامپ در مورد تقلب در انتخابات و همزمان رد هرگونه تقلب می تواند پیامدهای سنگینی برای آینده سیاسی آمریکا داشته باشد و عملا به الگویی برای انتخابات های آینده این کشور از سوی برخی نامزدهای آتی تبدیل شود.

ترامپ با سابقه رویکرد افراطی اش در مسائل مختلف قطعا تمامی گزینه ها و طرح هایش را برای احیائ امید در ماندن در کاخ سفید اجرایی می کند اما بعید است با این شرایط بتواند به نقطه موردنظرش برسد.

در این میان سی ان ان اخیرا گزارش داد که دونالد ترامپ توانسته با ادعاهای بی اساس تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ از طرفداران و حامیانش ۱۷۰ میلیون دلار پول دریافت کند. حامیان مالی ترامپ تاکنون بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در راستای اثبات ادعاهای تقلب در انتخابات به کمپین ترامپ ۱۷۰ میلیون دلار پول کمک کرده اند.

حتی مقامات تیم حقوقی ترامپ نیز به این نتیجه رسیده اند که ادعاهایشان در این رابطه دیگر راه به جایی نخواهد بود و اصرار بر ادعاهایشان وجهه ترامپ و دولتش را بیش از پیش خدشه‌دارتر خواهد کرد. به همین دلیل اخیرا برخی مقامات دولت کنونی آمریکا تصمیم گرفته اند که اندک اندک دست از شکایت بردارند.

برخی اعضای حزب جمهوری خواه نیز از ترامپ خواسته اند نتیجه انتخابات را بپذیرد که این مسئله نشانگر اختلافات میان این حزب و تیم ترامپ است.

به نظر می رسد با این شرایط و با توجه به شکست های حقوقی ترامپ و عدم اثبات ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، مسیر برای اعلام رسمی و تایید نهایی جو بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری و رئیس‌جمهوری منتخب بیش از پیش هموار خواهد شد اما سوال اینجاست که ایا ترامپ در نهایت راضی به ترک کاخ سفید به صورت مسالمت آمیز خواهد شد و یا چالش‌های حقوقی در این زمینه صحنه سیاسی آمریکا را برای مدتها رها نخواهد کرد؟

جو بایدن درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با کسب ۳۰۶ آرال الکترال و بیش از ۸۱میلیون آرای مردمی بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد، ترامپ نیز با به دست آوردن ۲۳۲ آرای الکترال و بالغ بر ۷۴میلیون آرای مردمی در پنجاه و نهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده − 7 =