چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۹:۱۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۲۳

آمریکا در بحبوحه شمارش آرای انتخابات، رکورد صدهزار مبتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد

به گزارش روز پنجشنبه فرهنگ سار ،  دانشگاه جان هاپکینز که اطلاعات و آمار ابتلای به کرونا را منتشر می کند، اعلام کرد که از ساعت ۲۰ و۳۰ شامگاه سه شنبه تا ۲۰ و ۳۰ شامگاه چهارشنبه به وقت آمریکا، یک هزار و ۱۱۲ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ هم جان خود را از دست دادند. […]



به گزارش روز پنجشنبه فرهنگ سار ،  دانشگاه جان هاپکینز که اطلاعات و آمار ابتلای به کرونا را منتشر می کند، اعلام کرد که از ساعت ۲۰ و۳۰ شامگاه سه شنبه تا ۲۰ و ۳۰ شامگاه چهارشنبه به وقت آمریکا، یک هزار و ۱۱۲ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ هم جان خود را از دست دادند.

تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار رسیده و از بین آنها ۲۲۳ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

این آمار رکوردشکنی فردای پس از انتخابات ریاست جمهوری که روز سه شنبه گذشه برگزار شد و در آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آرمریکا به عنوان نامزد جمهوری خواهان و جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق و رقیب دموکرات وی به رقابت پرداختند.

انتخابات ریاست جمهوری و مجالس نمایندگان و سنا در آمریکا برگزار شد، کشوری که از نظر تعداد مبتلایان به کرونا و جان باختگان در جهان در صدر است و بیشترین ضرر را متحمل شده است و علاوه به روند تبلیغات نامزدها و رای گیری اکنون شاهد تاثیر آن بر شمارش آرا هستیم.

خبرگزاری فرانسه نوشت:همه گیری کرونا ده ها میلیون رأی دهنده آمریکایی را بر آن داشت تا برای جلوگیری از ایستادن در صف انتظار در روز انتخابات ، در یک رای گیری زودهنگام از طریق پست و یا حضوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای بدهند.

تعداد زیاد آرای پستی که خشم و اعتراض ترامپ را برانگیخته ، باعث کاهش سرعت شمارش آرا و تأخیر در انتشار نتایج در تعدادی از ایالت ها به ویژه سرنوشت ساز و کلیدی مانند پنسیلوانیا و نوادا شده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار + 15 =