چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶:۲۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲:۵۹

یک نهاد حمایت از مقاومت در یمن: جزیره ‌العرب را از تروریسم آزاد خواهیم کرد

رئیس یک نهاد حمایت از مقاومت در یمن با تاکید بر اینکه نبرد مارب پروژه تجزیه یمن را ناکام گذاشت، گفت که یمنی‌ها جزیره ‌العرب را از تروریسم آزاد خواهند کرد.



به گزارش گروه بین الملل فرهنگ سار، رئیس «الجبه الشعبیه لدعم المقاومه»(جبهه خلق برای حمایت از مقاومت) در یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که نبرد مأرب، پروژه تقسیم و چند اقلیمی شدن یمن را ناکام گذاشت.

«فاطمه محمد» با تاکید بر اینکه نبرد مارب تروریسم بین المللی را از یمن ریشه کن خواهد کرد، گفت: عربستان سعودی مارب را ربوده و آن را به حیاط خلوتی برای اجرای پروژه‌های خود مبدل کرده است.

او با اشاره به اینکه ساحل یمن هم همچنان در تصرف اشغالگران است، گفت: ما نمی‌توانیم از وجبی از خاک کشورمان کوتاه بیاییم.

این شخصیت یمنی تصریح کرد: یمن به عنوان بخش اساسی از محور مقاومت، جزیره العرب را از گروه‌های تروریستی آزاد خواهد کرد.

جزیره ‌العرب یا شبه جزیره عربستان پهناورترین شبه‌جزیره جهان، واقع در جنوب‌غربی آسیا است و شامل کشورهای عربستان سعودی و یمن در جنوب، عمان و امارات عربی متحده در شرق، کویت در شمال و قطر در ساحل جنوبی خلیج‌فارس است.‌

منابع یمنی روز یکشنبه به شبکه المیادین گفتند که در سه هفته گذشته بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر مربع از استان مأرب در شرق یمن به کنترل نیروهای ارتش و انصارالله یمن در آمده و ۱۸۰۰ تن از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته و ۳۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. همچنین ۲۰۰ شبه نظامی نیز به اسارت درآمده‌اند.

همزمان تعدادی از فرماندهان حزب اخوانی الاصلاح نیز با دولت نجات ملی یمن تماس گرفته‌ و از آمادگی خود برای تسلیم شدنشان خبر داده‌اند.

یک منبع نظامی دیگر نیز گفت که عملیات آزادسازی مأرب تا نیل به هدف نهایی و آزادی این شهر ادامه خواهد داشت. او از تمامی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی خواست تا فرصت عفو عمومی را مغتنم شمرده و پیش از پایان زمان آن، به «آغوش وطن» باز گردند.

دستگاه امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن به تازگی برای نخستین بار در گزارشی اطلاعاتی از جزئیات فعالیت گروه القاعده و عناصر آن در استان مأرب و ساختار سازمانی موسوم به ولایت مأرب خبر داد و اعلام کرد که استان مأرب شریان اصلی سازمان تروریستی القاعده است.

به گفته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شهر مأرب در مرکز و چهار راه ارتباطی استان‌های شرقی به غربی و شمالی به جنوبی یمن قرار دارد و از نظر اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه‌ و راهبردی است و در راستای پاکسازی همه خاک یمن است.

انتهای پیام/م


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده + 7 =