پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۳:۵۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

پاسخ اردنی‌ها به لاف جدید روزنامه‌نگار صهیونیست

«اِدی کوهن» که ادعا کرده بود نظامیان صهیونیست می‌توانند ظرف تنها یک ربع ساعت، اردن را اشغال کنند و در سوپرمارکت محله «العدسیه» نوشیدنی میل کنند، با واکنش جالب مردم اردن مواجه شد.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، پست جدید «اِدی کوهن» روزنامه نگار و فعال فضای مجازی صهیونیست در توئیتر و اهانت او به حاکمیت اردن، جنجال به راه انداخت و با واکنش مردم اردن همراه شد.

کوهن طی پستی در توئیتر ضمن اهانت به حاکمیت اردن و تهدید آن به اشغال ظرف تنها یک ربع ساعت، نوشت: «تنها در عرض یک ربع می‌توانیم اردن را اشغال کنیم و در سوپرمارکت «الثوابیه» در [منطقه] «العدسیه» دمنوش بنوشیم و همین‌طور این مسیر را ادامه دهیم».

وی به همین اندازه بسنده نکرد و طی یک پست دیگر در واکنش به اظهارات «صخر دودین» وزیر اطلاع‌رسانی اردن که گفته بود، کشورش در مقابل اسرائیل از قدرت نرم استفاده خواهد کرد نه اسلحه و موشک، نوشت: «درباره اردن باید تاکید کنم که آنچه وزیر دودین گفت، حقیقت دارد… ارتش اردن هواپیما و تانک کافی ندارد زیرا شاه، هواپیماها و روزنامه‌های خارجی را فروخت و اسرائیل از ارتش اردن حمایت و پشتیبانی می‌کند همان‌طور که برای مبارزه با داعش، این اسرائیل بود که ۱۵ بالگرد جنگنده کبرا در اختیار این کشور قرار داد.»

به نوشته پایگاه خبری «عمون»، در پی این پستهای جنجالی، ساکنان منطقه «العدسیه» در «ناعور» در واکنش به کوهن، مقابل سوپرمارکت الثوابیه با بر افراشتن پرچم‌های فلسطین و اردن، جمع شدند در حالی که تصویری از پرچم رژیم صهیونیستی را بر روی زمین کشیده بودند. آنها خطاب به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پاسخ آنها به هرگونه تجاوزی دیدنی خواهد بود نه شنیدنی.

 

این خبرنگار صهیونیست پیشتر نیز با اهانت به حاکمیت و شاه اردن گفته بود: اگر «عبدالله دوم» شاه اردن به فکر جنگ با اسرائیل بیافتد، ظرف سه ساعت با دو تانک اردن را اشغال می‌کنیم و نظامیان ما در عبدون (محله ای در غرب امان و از مناطق مرفه که سفارت آمریکا هم در آن قرار دارد) نوشیدنی میل خواهند کرد!

این در حالی بود که عبدالله دوم تنها در جمع خبرنگاران، طرح اشغال بخش‌های بیشتری از کرانه باختری و غور اردن را محکوم کرده و ضمن اعلام حمایت کشورش از مردم فلسطین گفته بود که امان در این باره با فلسطینی‌ها، طرف‌های عرب و بین‌المللی در ارتباط است و اجرای این طرح بی‌پاسخ نمی‌ماند.

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 + 1 =