دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۴:۳۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۳

ویژه برنامه بزرگداشت شهیدان حاجی‌بابایی و مظاهری در همدان برگزار شد

به گزارش فرهنگ سار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: بسیار خرسندیم که نخستین برنامه فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید حبیب الله مظاهری شهر شهید پرور مریانج و مرکز مطالعات کتاب و کتابخوانی استان همدان را با موضوع شهدای دفاع مقدس برگزار می‌کنیم.  «عاطفه زارعی» افزود: کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان یک […]



به گزارش فرهنگ سار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: بسیار خرسندیم که نخستین برنامه فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید حبیب الله مظاهری شهر شهید پرور مریانج و مرکز مطالعات کتاب و کتابخوانی استان همدان را با موضوع شهدای دفاع مقدس برگزار می‌کنیم. 

«عاطفه زارعی» افزود: کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان یک نهاد فرهنگی همواره در راه ترویج فرهنگ شهادت و جهاد پیشگام بوده و با استعانت به کتاب، این امانت دار کلام الهی، در این مسیر هر آنچه در توان داشته، دریغ نکرده است.

ویژه برنامه بزرگداشت شهیدان حاجی‌بابایی و مظاهری در همدان برگزار شد

وی با بیان اینکه مردم استان همدان به عنوان یکی از ارکان مهم دفاع در دوران دفاع مقدس بارها حماسه آفریدند، تصریح کرد: این حماسه‌ها امروز هم ورد زبان‌ها است و دهان به دهان می‌چرخد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: سرداران شهیدی همچون “حاج حسین همدانی، علیرضا حاجی‌بابایی، حبیب الله مظاهری، ابوالقاسم حاجی‌بابایی، تقی بهمنی و محسن نائینی” شقایقی هایی بودند که در کوشک و دیگر خطوط مقدم‌ دفاع پرپر شدند و امروز موجب افتخار و سربلندی اهالی پایتخت تاریخ و تمدن ایران هستند. 

زارعی با بیان اینکه در کنار شیرمردان، زنان این دیار نیز گام به گام حاضر بودند و در عرصه جهاد پا به پای مردان پیش رفتند، خاطرنشان کرد: بانو طوبی یعقوبی نمونه بارز شیر زنان همدانی است که با کوشش شبانه روزی در راه پشتیبانی از جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، اجری کمتر از رزمندگان ندارد.

وی عنوان کرد: بدون تردید به تصویر کشیدن این مجاهدت ها وظیفه امروز ما است تا به نسل‌های آینده بگوییم که دستاوردهای فعلی ما از کجا نشأت می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی استان با محوریت کتاب برگزار شد.

ویژه برنامه بزرگداشت شهیدان حاجی‌بابایی و مظاهری در همدان برگزار شد

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این آیین گفت: شهید حبیب الله مظاهری و شهید علیرضا حاجی‌بابایی همواره در کنار هم بودند و زیارت عاشوراهای ۲ نفره آنها هرگز از یادهادنخواهد رفت.

سردار «مهدی فرجی» با اشاره به اینکه  امثال ننه طوبی در ایران بسیار زیاد هستند، افزود: رشادت های شیرمردان و شیرزنان استان همدان در دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شده و هیچگاه فراموش نمی شود.

در ادامه این آیین، برخی از همرزمان شهیدان حاجی‌بابایی و مظاهری به بیان خاطراتی از شهدا و دوران دفاع مقدس پرداختند.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × سه =