یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵:۴۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

طرح «شهر دوستدار خانواده» اجرا می‌شود

به گزارش روز دوشنبه فرهنگ سار از بنیاد ملی خانواده، در نخستین گام از اجرای این طرح، اولین جشنواره شهر دوستدار خانواده با حضور شهرداریهای ایران برگزار می شود. این طرح با هدف شناسایی و هم افزایی ظرفیت ها، اقدامات، برنامه ها و دستاوردهای شهرداریها در حوزه خانواده و ترغیب شهرداریها به اقدامات مؤثر در […]



به گزارش روز دوشنبه فرهنگ سار از بنیاد ملی خانواده، در نخستین گام از اجرای این طرح، اولین جشنواره شهر دوستدار خانواده با حضور شهرداریهای ایران برگزار می شود.

این طرح با هدف شناسایی و هم افزایی ظرفیت ها، اقدامات، برنامه ها و دستاوردهای شهرداریها در حوزه خانواده و ترغیب شهرداریها به اقدامات مؤثر در برنامه های سالیانه و جاری در حوزه های شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهروندی با مشارکت، توانمندسازی و فعال نمودن گروههای مردمی و گسترش فعالیت های خیرخواهانه در حوزه خانواده به اجرا در می آید.
ترویج ازدواج آسان، به هنگام و آگاهانه با اجرای برنامه های موثر توسط شهرداریها، ایجاد زمینه مهارت آموزی شهروندان با هدف پایداری زندگی مشترک، کاهش طلاق، پیشگیری از اختلافات خانوادگی، فرزندآوری و ارتقاء کیفیت زندگی در شهری عاری از آسیب های اجتماعی و خانواده محور، از دستاوردهای نهایی این طرح است. 
در این طرح با ارتقای نگرش شهرداریها برای محور قرار دادن خانواده در برنامه ریزی شهری همراه با رصد، پایش و بهبود فعالیت آنان مبتنی بر سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت و خانواده، امکان تحقق شهری پایدار با شهروندانی متعادل و با نشاط بر محور خانواده فراهم می شود.
شهرداریهای کشور با حضور در نخستین جشنواره شهر دوستدار خانواده و معرفی فعالیت های زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، مشارکتی، حمایتی و تشویقی در حوزه خانواده ، بصورت استانی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و برگزیدگان هر استان، بصورت ملی در معرض ارزیابی داوران قرار می گیرند. 
جایزه و نشان شهر دوستدار خانواده به شهرداران برگزیده، شهرداریهای خالق و مشارکت جو، شورای شهر فعال و موفق، برنامه ها و اقدامات موثر و پایدار در حوزه خانواده تعلق می گیرد .
دبیرخانه شهر دوستدار خانواده در ادامه فعالیت خود، ضمن تعامل با شهروندان، نخبگان و کارشناسان حوزه خانواده، شهر ، شهرداری و علوم اجتماعی ، شاخصهای شهر دوستدار خانواده را استخراج و اقدامات شهرداریها و سازمانهای موثر در مدیریت شهری را بر آن اساس مورد ارزیابی قرار می دهد. در این راستا فعال سازی گروههای مردمی در حوزه خانواده یکی از اهداف جدی است که با همت شهرداریها محقق می شود.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 + شش =