پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۶:۰۰
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

مقام ایرانی: آمریکا می‌بایست برای پایان دادن به جنگ یمن گام عملی بردارد

یک مقام ایرانی در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» تأکید کرد که تهران در گفت‌و‌گو با فرستاده سازمان ملل در امور یمن تأکید کرده که اظهارنظرهای واشنگتن درباره جنگ یمن کافی نیست و آمریکا برای پایان دادن به این جنگ می‌بایست گام عملی بردارد.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، یک مقام ایرانی، شامگاه روز دوشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» درباره گفت‌و‌گوی «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن با مقامات ایرانی جزئیاتی ارائه کرد.

فرستاده سازمان ملل روز گذشته در سفری دو روزه وارد تهران شد و با مقامات ایرانی از جمله «محمد جواد ظریف»‌ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مقام ایرانی یادشده که در گزارش الجزیره اشاره‌ای به نام او نشده، در این خصوص گفت: «گریفیتس بر اهمیت توقف فوری جنگ یمن و پاپان دادن به محاصره برای پیشبرد راه‌حل سیاسی تأکید کرد».

این مقام ایرانی ادامه داد: «گریفیتس تأکید کرد که شرایط کنونی برای پایان دادن به جنگ یمن و آغاز گفت‌و‌گوهای صلح به پختگی رسیده است».

مقام یادشده در ادامه اظهاراتش افزود: «ما به گریفیتس توضیح دادیم که هر گونه ابتکار می‌بایست با متوقف کردن جنگ یمن و اعلام آتش‌بس و پایان دادن به محاصره آغاز شود؛ به گریفیتس گفتیم که گفته‌های دولت بایدن کافی نیست و می‌بایست برای پایان دادن به جنگ یمن گام‌هایی بردارند».

وی همچنین گفت:‌ «در گفت‌و‌گو با گریفیتس تأکید کردیم که به رسمیت شناختن دولت نجات ملی در صنعاء به روند پایان دادن به بحران سرعت خواهد بخشید».

وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته در دیدار با گریفیتس با اشاره به تحولات پس از آغاز بحران یمن به ویژه سوابق تحرکات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها و از طرق مختلف، به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به این بحران بزرگ انسانی در منطقه و لزوم کاهش آلام و مشکلات مردم محروم یمن پرداخت و تنها راه‌حل بحران یمن را از طریق سیاسی و نه جنگ تحمیلی خواند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × چهار =