یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳:۱۸
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

رییس ستاد قاضی‌زاده : زنان شایسته باید فارغ از جنسیت دیده شوند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سیاسی فرهنگ سار، زهرا شیخی روز چهارشنبه در نشست خبری در خبرگزاری تسنیم، گفت: مادر سه فرزند و تنها زنی هستم که رییس ستاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام. نگران آینده فرزندانم هستم و می‌خواهم در تصمیم‌گیری برای آینده نقش آفرینی‌کنم.  وی اضافه کرد: وقت آن رسیده زنان اثربخشی و […]



به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سیاسی فرهنگ سار، زهرا شیخی روز چهارشنبه در نشست خبری در خبرگزاری تسنیم، گفت: مادر سه فرزند و تنها زنی هستم که رییس ستاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام. نگران آینده فرزندانم هستم و می‌خواهم در تصمیم‌گیری برای آینده نقش آفرینی‌کنم.

 وی اضافه کرد: وقت آن رسیده زنان اثربخشی و نقش آفرینی دقیق را ایفا کنند. اگر در تصمیم‌گیری اشتباه کنیم، تاوانش را ما باید بدهیم.

شیخی گفت: قاضی‌زاده برنامه دارد، به برنامه‌هایش اشراف دارد و جوان‌ترین نامزد است. اگر زنان نخبه در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند می‌توانند در ساختارهای تعیین کننده نقش آفرینی کنند.

 رییس ستاد انتخاباتی قاضی زاده خاطرنشان کرد: زنان کشور لزوما پزشک و نماینده مجلس نیستند بلکه زنانی خانه دار هستند که به آنها توجهی نمی‌شود. در کنار آنها زنان آسیب دیده‌ای داریم که آسیب‌پذیری آنها را وارد بحران کرده و برخی دچار بحران طلاق هستند.

وی  با اشاره به پشتوانه دو سال کار کارشناسی برای تدوین برنامه کاری قاضی زاده گفت: در این چند سال بخاطر تحریم دچار مشکل شدیم. جدای از نگاه به توان داخل باید در نظر بگیریم که نیاز به برنامه‌های تعریف شده داریم. خیلی از مشکلات جوانان در این حوزه تعریف می شود و برنامه وی نیازمند بررسی دقیق است.

 نماینده مردم مبارکه در پاسخ به این سوال فرهنگ سار مبنی بر اینکه در مستند قاضی زاده هاشمی از دعای خیر مادر یاد شد و اگر قاضی زاده هاشمی به عنوان رییس جمهور انتخاب نشود، به باورهای مردم آسیب نمی‌رسد؟، گفت: دعای مادر، دعای عاقبت بخیری است و اگر قاضی‌زاده در کنار دیگر نامزدها حضور دارد برای این است که ما نیاز به تقویت آرمان و اهداف انقلاب اسلامی هستیم. همه عزیزانی که به نوعی در معرض اتهام هستند انسان‌های بزرگواری هستند که می توانند موفقیت‌هایی را برای کشور کسب کنند.

شیخی با اشاره به مستندی که در روزهای اخیر از قاضی‌زاده هاشمی پخش شد ، ادامه داد: آنچه در این مستند آمده پررنگ بودن خانواده است و دعای مادر همواره پشتوانه همه ما هست. اگر قاضی زاده انتخاب نشود، این موضوع دلیل عاقبت بخیر نشدن قاضی زاده نیست. آسیبی هم به آن باور در میان اقشار جامعه نمی‌رساند. همین دعای مادر پشتوانه اصلی ایران خواهد بود.  

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی زنان متخصص جبهه انقلاب را داریم که حرفی برای گفتن دارند. ما از سربازان امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هستیم و از مردان می‌خواهم اجازه دهند که زنان خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.

رییس ستاد قاضی‌زاده هاشمی درباره معرفی وزیر زن از سوی قاضی‌زاده گفت: بارها از وی شنیدم که زنان شایسته فارغ از جنسیت باید دیده شوند و اگر در مناصبی فردی شایسته‌تر زن باشد، آن شخص انتخاب خواهد شد و حتی به شوخی گفتند حتی اگر زنان از مردان شایسته‌تر باشند، برای تمام کابینه هم از آنها بهره می‌برد.

شیخی درباره احتمال واگذاری برنامه‌ها به نامزد دیگر در صورت رای نیاوردن عنوان کرد: قاضی زاده دنبال شهرت نیست و آمده است تا رسالت گام دوم را در صحنه انجام دهد. اگر مردم نخواهند وی انتخاب شود قطعا برنامه خود را در اختیار نامزد دیگر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر مردم تصمیم بگیرند قاضی زاده بماند، می‌ماند و اگر مردم نخواهند، اصراری بر این موضوع نیست. وی آینده جوانان و کشور حفظ آرمان‌ها برایش مهم است نه صرفا حفظ حضورش.

رییس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: قاضی‌زاده دوست دارد جامعه‌ای سالم در ابعاد جسمانی، معنوی و اجتماعی دارد. بند ١٢ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تبیین و ترویج طب ایرانی است و در این حوزه توجه به سلامت روان با دیدگاه‌های مختلف همراه شده است.

شیخی با طرح این سوال که آیا مشکلات معیشتی و اقتصادی، سلامت و روان افراد را بهم نریخته است، گفت: طبیعی است که قاضی زاده نگاهش سلامت محور باشد و الان برای دردها دیگر مسکن پاسخگو نیست و نیاز به جراحی داریم و باید به طور جدی به شکاف‌ها و چالش ورود کنیم.

وی عنوان کرد: خانواده‌های شهید از دست مسوولان ناراحت هستند و من به عنوان فرزند شهید حس می‌کنم که خون پدرم هدر می‌رود. مادران شهیدی که اگر فرزندشان شهید نشده بود الان مسئول بودند و به فساد نمی‌پرداختند. برخی ۴ روز به جبهه رفتند و ادعای طلب‌هایی را دارند که جای سوال دارد.

 شیخی درباره برنامه قاضی‌زاده درباره برجام گفت: آنچه در زمینه برجام و اتخاذ تصمیمات مهم وجود دارد، نظر مردم است و رییس جمهور آینده نه فقط قاضی‌زاده باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و اتفاقی در برجام بیفتد که به صلاح مردم ایران باشد. تیم‌های تخصصی در مجلس و دولت این موضوع را بررسی می کنند.

وی در پایان گفت: به عنوان پزشک و فرزند شهید از زنان کشورم می‌خواهم تا رای دهند و حتما اصلح را انتخاب کنند.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده + پانزده =