چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۰۹:۳۶
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

صنعاء:دفاع مشروع یمنی‌ها تا متوقف شدن کامل تجاوز و محاصره ادامه دارد

رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن تاکید کرد که دفاع مشروع یمنی‌ها تا متوقف شدن کامل تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن ادامه دارد.



به گزارش گروه بین الملل فرهنگ سار،  رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن روز چهارشنبه تاکید کرد که دفاع مشروع از یمن تا توقف نهایی تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه خواهد داشت.

«محمد عبدالسلام» در توییتر  نوشت: «دفاع مشروع ما با توکل به خدا تا زمان متوقف شدن کامل تجاوز و محاصره ، با تمام توان ادامه خواهد یافت».

رئیس هیأت مذاکره کننده یمن گفت: «جرایم ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه فرزندان ملت یمن بی سابقه است و به قدری این جنایات پلید و تروریستی است که عربستان و امارات را از لحاظ حقوق تحت تعقیب و از لحاظ انسانی و حتی سیاسی طرد شده قرار داده است.»

سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن،‌ عصر امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که نیروی پهپادی ارتش یمن، ظهر امروز، آشیانه جنگنده‌های سعودی در فردوگاه بین‌المللی «ابها» (جنوب غرب عربستان) را هدف قرار داده است.

 یحیی سریع در ادامه هشدار داد که ائتلاف متجاوز سعودی تمام هشدارهای پیشین صنعاء را نادیده گرفته و از فرودگاه‌های  غیرنظامی به منظور اهداف نظامی استفاده کرده است.

سریع همچنین تأکید کرد که این اقدام در واکنش به تداوم تجاوزهای هوایی و محاصره ظالمانه یمن صورت گرفته است.

از سوی دیگر، ائتلاف سعودی بدون اشاره به هدف قرار گرفته شدن آشیانه جنگنده‌های خود مدعی شد که نیروهای یمن یک هواپیمای مسافری را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 − 17 =