پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۲۱:۴۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷

رئیس مجلس موسسان ونزوئلا مخالفان را سر سپردگان آمریکا خواند

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از بخش اسپانیولی خبرگزاری اسپوتنیک روسی، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس موسسان ونزوئلا  با برشمردن برخی اقدامات مخالفان ونزوئلا در مجلس شورای ملی این کشور، مردم را به مشارکت باشکوه در انتخابات مجلس ۶ دسامبر (۱۶ آذر) فراخواند تا با پیروزی و ایجاد تحولی اساسی، پارلمان این کشور را از لوث […]



به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از بخش اسپانیولی خبرگزاری اسپوتنیک روسی، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس موسسان ونزوئلا  با برشمردن برخی اقدامات مخالفان ونزوئلا در مجلس شورای ملی این کشور، مردم را به مشارکت باشکوه در انتخابات مجلس ۶ دسامبر (۱۶ آذر) فراخواند تا با پیروزی و ایجاد تحولی اساسی، پارلمان این کشور را از لوث وجود سرسپردگان به آمریکا و وابستگانش پاک کنند.

در جریان بحران قانون اساسی در ونزوئلا، ارگان دیگری در مجلس قانونگذاری این کشور در سال ۲۰۱۷ شکل گرفت تا قانون‌اساسی ونزوئلا را بازنویسی کند و یک رئیس‌مجلس ملی برای آن برگزیده شد. از آن پس، دو مجلس قانونگذاری به‌طور موازی عمل می‌کنند، مجلس شورای ملی وبسته به مخالفان دولت و مجلس مؤسسان حامیان اصلی مادورو است. 

کابیو با برشمردن برخی اقدامات خائنانه گروه مخالفان گفت: با رأی هایتان باید آنها را از مجلس شورای ملی بیرون کنید تا این مکان پاک شود؛ چرا که آنها شرکت های نفتی و پالایشگاه های سیتگو و مونومرو ( شرکت های نفتی ونزوئلا واقع در آمریکا) را به غارت بردند، طلا و دارایی های ما را در حساب های خارج از کشور به سرقت بردند. 

در ماه می گذشته (خرداد) یک قاضی ایالات متحده مجوز فروش پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی متعلق به شرکت سیتگو CITGO ونزوئلا را که در خاک آمریکا قرار دارند، صادر کرد. موضوعی که با استقبال گروه مخالفان به سرکردگی «خوان گوایدو» مواجه شد. چرا که به آن به عنوان عاملی که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا را وادار به کناره گیری کند، امید بسته بودند.

کابیو، معاون حزب حاکم سوسیالیست متحد همچنین با بیان اینکه دولت جدید آمریکا هم رویکرد مداخله گرانه این کشور را در برابر ونزوئلا تغییر نخواهد داد، گفت: کسی فکر نکند که با تغییر رئیس جمهوری، فردی با مقاصد بهتر خواهد آمد. شواهد تاریخی ثابت کرده اند که در آمریکا رؤسای جمهوری حکومت نمی کنند بلکه شرکت های بزرگ همه امور را در دست دارند که آنها هم دوستی نمی شناسند و فقط به منافع خود می اندیشند. بنابراین کسی اینطور فکر نکند که با تغییر رئیس جمهوری واشنگتن، تحریم ها لغو می شود، بلکه آنها به سیاست های خصمانه خود  و مداخلات و غارتگری ملت ها ادامه خواهند داد.
رئیس مجلس موسسان با اطمینان بخشی از وقوف به مشکلات کشور و آمادگی برای رویارویی با آنها طرفداران دولت را به رأی دادن در انتخابات آتی فراخواند. 

انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای ملی ونزوئلا در کمتر از دو هفته دیگر (۱۶ آذر) برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × دو =