جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۰:۵۲
دسته بندی: هنری
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

اکران رایگان “به رنگ آسمان”، بسته شدن تعزیه در پهنه رودکی، انتخاب دبیر جشنواره کیش، تسهیلات اجرای نمایش “غرب حقیقی”و…. از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. “آبی به رنگ آسمان” به اکران رایگان رفت. به گزارش فرهنگ سار، با اعلام رامین موسوی مدیریت سایت “آپرا” که پخش “آبی به رنگ آسمان” به کارگردانی امیر […]

اکران رایگان “به رنگ آسمان”، بسته شدن تعزیه در پهنه رودکی، انتخاب دبیر جشنواره کیش، تسهیلات اجرای نمایش “غرب حقیقی”و…. از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

“آبی به رنگ آسمان” به اکران رایگان رفت.

به گزارش فرهنگ سار، با اعلام رامین موسوی مدیریت سایت “آپرا” که پخش “آبی به رنگ آسمان” به کارگردانی امیر رفیعی پیرامون قدمت باشگاه استقلال را در نمایش آنلاین بر عهده داشت، این فیلم توانست در مجموع دو اکران سینمایی و آنلاین خود با ۴٠٧/۵٨٣/٠٠٠ تومان خرید بلیت از سوی مخاطب،مورد استقبال قرار بگیرد.
با این رخداد و به درخواست سازندگان اثر، هواداران می توانند به مناسبت ٧۵ سالگی باشگاه خود، از هم اکنون تا اطلاع بعدی این فیلم را به صورت رایگان در سایت ذکر شده یعنی “آپرا” با کیفیتی بالا مشاهده نمایند.
 

تعزیه «حضرت حمزه‌(ع)» نهمین مجلس از «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، در پهنه فرهنگی رودکی برگزار شد.

 رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، از ابتدای محرم با اجرای گروه تعزیه «سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی به مدت ۱۰ شب آغاز شد و در دهه دوم این ماه توسط گروه تعزیه «فتح خیبر» به سرپرستی جمال قاسمی ادامه پیدا کرد.

در دفتر دوم این تعزیه‌ها  تاکنون مجالس «عبدالله‌بن‌عفیف»، «حضرت امیر(ع)»، «فضل و فتاح»، «امام رضا(ع)»، «عمرو بن عبدود»، «قانیای فرنگ»، «متوکل عباسی»، «حضرت حمزه‌(ع)» و «حضرت زهرا(س)» با اجرای جمال قاسمی (سرپرست)، اصغر مینایی، روح‌الله حشمدار، محمد میرزایی، حسین حجتی، امیر زهرایی و نوید مقدم و نوازندگی  فرهاد شیخی و حمیدرضا گرگانی روی صحنه رفته است.

پس از اجرای شامگاه امشب چهارشنبه ۱۹ شهریورماه دفتر دوم این مجالس به پایان خواهد رسید.

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» و همچنین دفتر دوم آن، با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ تهران اتفاق افتاد.

این اجراها هر شب پس از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت، با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. 

ابراهیم حصاری دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «موج» کیش شد

ابراهیم حصاری با حکم سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «موج» کیش منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، ابراهیم حصاری که پیش از این ۲ دوره سابقه دبیری جشنواره فیلم «موج» کیش را داشت در دوره چهارم نیز دبیر این رویداد سینمایی شد.

همچنین با توجه به برگزاری موفق دوره سوم این جشنواره و با تاکید غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مقرر شد این دوره از جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در حکمی ابراهیم حصاری را به عنوان دبیر چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش منصوب کرد که در این حکم آمده است: «نظر به تجربیات و سوابق ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش منصوب می‌شوید.

امید است برگزاری این دوره از جشنواره در گستره بین‌المللی دستاوردهای ارزشمندی را برای سینمای ایران رقم زده و نتایج حاصل از این رخداد هنری زمینه شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و توجه و اهتمام به آموزش و بهره برداری شایسته از ظرفیت‌های هنری علاقه‌مندان را بیش از پیش فراهم نماید.
سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی»

چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش در بخش مستند و داستانی اواخر بهمن ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

در حال حاضر چشم انداز برگزارکنندگان جشنواره، برگزاری این رویداد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت فیزیکی است.

 

تسهیلات نمایش “غرب حقیقی” ، از تخفیف دانشجویی تا خرید گروهی

 فروش بلیت نمایش “غرب حقیقی” به کارگردانی امید سعیدپور در سایت تیوال آغاز شد.

نمایش “غرب حقیقی” به کارگردانی امید سعیدپور و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی که قرار است از ۳۰ شهریور ماه در سالن تئاتر مستقل روی صحنه برود، پیش‌فروش بلیت‌های خود را آغاز کرد.

مخاطبان تئاتر می‌توانند بلیت سه روز اول اجرای این نمایش را با ۲۵ درصد تخفیف خریداری کنند.

این نمایش که از تولیدات هنرمندان آذربایجان شرقی ؛شهر تبریز، است و در اولین ماه پاییز روی صحنه خواهد بود، در ادامه اجراهای خود نیز برای دانشجویان تخفیف ۲۵ درصدی را در نظر گرفته است.

مخاطبان سایت تیوال می‌توانند از تخفیف خرید گروهی نیز با مبالغ ۲۵ و ۳۰ درصد استفاده کنند.

غرب حقیقی نوشته سم شپارد داستان دو برادر با روحیات و زندگی متفاوت است که پس از سال‌ها یکدیگر را در منزل مادرشان ملاقات می‌کنند. محمد چرختاب، امید سعیدپور و بیتا ازادی بازیگران این نمایش هستند.

علاقه مندان می توانند از هم اکنون با مراجعه به  سایت تیوال  https://www.tiwall.com/p/gharbhaqiqi از تخفیف سه روز اول اجرا استفاده کنند.

تماشای تئاتر «بین یه عالمه ماهی» در تالار سایه تئاتر شهر

نمایش «بین یه عالمه ماهی » به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیر دلفانی از روز سه شنبه هجدهم شهریور ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرد.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر، «بین یه عالمه ماهی» عنوان تازه ترین نمایش به صحنه رفته در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر است که از روز سه شنبه هجدهم شهریور ماه اجرای خود را به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیر دلفانی آغاز کرد.

امیردلفانی که طی سالهای اخیر فعالیت های متعددی را در عرصه تئاتر به عنوان مدیرتولید، دستیار کارگردان و بازیگر انجام داده ،درباره این نمایش توضیح داد: نمایش «بین یه عالمه ماهی» یکی از آثار نمایشی است که بنده آن را همزمان پایان نامه مقطع کارشناسی به نگارش درآوردم و به دلیل دغدغه مندی های بسیاری که مضمون این اثر برایم داشت تمام تلاشم را انجام دادم تا بتوانم روزی آن را در یکی از تالارهای حرفه ای تئاتر روی صحنه ببرم. شرایطی که قطعا برایم دربرگیرنده تجربه های فراوانی به لحاظ سبک اجرایی است که امیدوارم مورد پسند مخاطبان نیز واقع شود.

وی درباره داستان این نمایش بیان کرد: قصه نمایش «بین یه عالمه ماهی» داستان زندگی یک خانواده است که به دلیل شایعاتی مبنی بر شروع جنگ تصمیم به مهاجرت می گیرند. این نمایش به زعم خودم یک اثر پژهشی است که به تاثیرات مهم موضوع مهاجرت و عواقب آن می پردازد. شرایطی که در آن کاراکترها و شخصیت های نمایشی در چارچوبی قرار می گیرند که پردازش آنها در نمایشنامه برایم کار آسانی نبود.

نمایش «بین یه عالمه ماهی» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیردلفانی، تهیه کنندگی آناهیتا موگویی و بازی خشایار قائد رحمتی، مهدی یگانه، امیردلفانی و ایمان عبدی هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۹ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

فرزان دلفانی مجری طرح، سامان قهرمانی مشاور کارگردان، علی کوزه گر طراح نور، محمد حسین غفاری طراح صدا، سحر مصباح طراح لباس، علی حسین پور طراح گرافیک، خشایار قائد رحمتی تیزردیگر عوامل اجرایی این اثر نمایشی هستند.

علاقه مندان برای تماشای این اثر نمایشی می توانند جهت خرید بلیت به سامانه «تیوال» مراجعه کنند. 

پخش زنده آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران از یوتیوب و آپارات 
اولین دوره آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی به صورت زنده و به دو زبان فارسی و انگلیسی از یوتیوب و آپارات پخش می‌شود. 
به گزارش ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر، اولین دوره از مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی به مناسبت ۱۲۰ سالگی سینمای ایران، با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با همراهی خانه سینما، جمعه ۲۱ شهریور ماه همزمان با روز ملی سینما برگزار می‌شود. 
این مراسم به دلیل شیوع کرونا و تعویق سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در فضای باز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور حداقلی افراد برگزار و به صورت زنده از طریق صفحه رسمی اینستاگرام جشنواره به نشانی www.instagram.com/fiff38 ، لینک www.aparat.com/Fif…

پوستر ششمین مسابقه عکس سینمای ایران رونمایی شد
در آستانه برگزاری ششمین مسابقه عکس سینمای ایران، پوستر این رویداد رونمایی شد.
طراحی این پوستر را علی باقری از اعضای انجمن عکاسان سینما و از طراحان پوسترسینمای ایران به عهده دارد. باقری طراحی پوستر دوره‌های اول، دوم وپنجم جشن عکاسان سینما را نیز در کارنامه داشته و اجرای این پوستر را متفاوت از دیگر آثارش می داند. او که این طرح را برای جشن پنجم عکاسان سینما ارائه داد، تاکید کرد که طراحی این پوستر برای تمامی دوره‌ها وبه عنوان شاخصه جشن و مسابقه عکس سینمای ایران درنظرگرفته شده است.
همچنین امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشن عکاسان سینما برگزار نمی شود و برگزاری این دوره از مسابقه بصورت غیرحضوری و فقط با ارسال آثار و فرم مربوطه به دبیرخانه صورت پذیرفت و اعلام عکاس برگزیده و اهدای تندیس مسابقه عکس،از طریق سایت های خبری،نشریات و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هشت − 5 =