پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷:۴۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

تاکید وزیران دفاع ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌ها

به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار، ارتشبد شایگو وزیردفاع روسیه در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی دارند.سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: در حوزه […]



به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار، ارتشبد شایگو وزیردفاع روسیه در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی دارند.
سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه روبه توسعه است.
سرگئی شایگو بر ضرورت تداوم همکاریهای منطقه ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.
وزیردفاع کشورمان نیز در این دیدار از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در مخالفت با قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا قدردانی کرد و گفت: دیدارها و رایزنی های دوکشور در سطح عالی بطور مرتب و رضایت‌بخشی در جریان است.
امیر حاتمی افزود: باتوجه به عمق راهبردی  دوکشور ، تقویت همکاریهای تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وزیر دفاع کشورمان گفت: ایران و روسیه در سال‌های اخیر تلاش مشترک و هدفمندی برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمابانه امریکا و دولت ترامپ در منطقه آغاز کرده اند.
امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر امریکا درخصوص تمدید ممنوعیت های تسلیحاتی برعلیه ایران ، یکبار دیگر ضمن آنکه شکست بزرگی برای امریکا و متحدین منطقه ای این کشور رقم زد ، مخالفت جهانیان با یکجانبه گرایی را نشان داد.
وزیر دفاع کشورمان افزود: پاسخ کشورهای عضو برجام به درخواست امریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها نیز ضربه محکم دیگری بر زیاده خواهی های امریکا بوده است.
امیر سرتیپ حاتمی گفت اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در خل مشکلات و مسائل منطقه ای انتخاب کرده اند ، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا ، صلح و ثبت و امنیت را در منطقه بوجود آورد .
وزیر دفاع کشورمان همچنین با خانم ماری نوئل کویارا وزیر دفاع جمهوری آفریقای مرکزی دیدار و گفتگو کرد. امیر حاتمی در این دیدار گفت : علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران ، گام‌های بلندی در مسیر خودکفایی کامل دفاعی برداشته ایم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروزه روی پای خود ایستاده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + 7 =