سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸:۴۹
دسته بندی: هنری
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

از پرفورمنس شکنجه تا بررسی فیلم‌های اسکاری

پیام فروتن که این روزها مشغول تدارک اجرای پرفورمنس شکنجه است، همزمان دو کتاب را هم در دست آماده‌سازی دارد. این طراح صحنه که مدتی است بیشتر بر فعالیت‌های آموزشی تمرکز دارد، درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به فرهنگ سار گفت: در حال حاضر هنرجویان کارگاه شکنجه مشغول ترجمه هستند و احتمالا تا اواخر پاییز این […]



پیام فروتن که این روزها مشغول تدارک اجرای پرفورمنس شکنجه است، همزمان دو کتاب را هم در دست آماده‌سازی دارد.

این طراح صحنه که مدتی است بیشتر بر فعالیت‌های آموزشی تمرکز دارد، درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به فرهنگ سار گفت: در حال حاضر هنرجویان کارگاه شکنجه مشغول ترجمه هستند و احتمالا تا اواخر پاییز این پرفورمنس برای اجرا آماده می‌شود.

او سپس درباره دیگر فعالیت‌های خود توضیح داد: دو کتاب در حال چاپ دارم؛ یکی با عنوان «تئاتر در مسیر انقلاب» که همراه با نسترن باقری ترجمه کرده‌ام و درباره تئاتر روسیه است که تئاتر این کشور را از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۳۵ بررسی می‌کند که شامل ده دوازه مقاله بسیار خوب است که به قلم نویسندگان مختلف نوشته شده و درباره جریان تئاتر در روسیه است که البته بر طراحی صحنه تمرکز دارد.

به گفته او، این کتاب از سوی نشر قطره منتشر خواهد شد.

فروتن در ادامه از تالیف جلد اول کتاب «طراحی تولید در سینمای هالیوود » (عصر آرت دکو) نیز خبر داد و افزود: این روزها دوره آموزشی آنلاینی را برای بررسی طراحی صحنه فیلم‌هایی برگزار می‌کنم که جایزه اسکار گرفته‌اند. به این صورت که هنرجویان فیلم‌ها را می‌بینند و بعد طراحی صحنه آنها را بررسی می‌کنم . دوره اول این کلاس به پایان رسیده و هر فیلم یک مقاله مستقل دارد که یک فصل کتاب را در بر می‌گیرد.

او اضافه کرد: در کنار مباحث طراحی صحنه، مشخصلات فیلم، بیوگرافی طراح صحنه، تحلیل طراحی صحنه و مقالاتی درباره موضوع طراحی صحنه منتشر خواهد شد.

به گفته او، جلد اول این کتاب دهه ۱۹۳۰ را در بر می‌گیرد که از سوی نشر «فرگام» منتشر می‌شود و در مرحله بعدی، جلد دوم آن شامل دهه ۱۹۴۰ است که عصر پروپاگانداست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده − 2 =