دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۲:۴۶
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

ونگر: «اوزیل» هنوز هم می‌تواند قفل خطوط دفاعی لیگ جزیره را بشکند

به گزارش فرهنگ سار، اوزیل که روزگاری در بین خلاق‌ترین استعدادهای دنیای فوتبال به چشم می‌خورد، پس از کنار گذاشته شدن از ترکیب تیم تحت هدایت «میکل آرتتا» هر لحظه به درهای خروج از آرسنال نزدیک‌تر می‌شود. ستاره اسبق تیم ملی آلمان که ۹۲ بار پیراهن ژرمن‌ها را بر تن کرده است، به چیزی شبیه […]



به گزارش فرهنگ سار، اوزیل که روزگاری در بین خلاق‌ترین استعدادهای دنیای فوتبال به چشم می‌خورد، پس از کنار گذاشته شدن از ترکیب تیم تحت هدایت «میکل آرتتا» هر لحظه به درهای خروج از آرسنال نزدیک‌تر می‌شود.

ستاره اسبق تیم ملی آلمان که ۹۲ بار پیراهن ژرمن‌ها را بر تن کرده است، به چیزی شبیه به طردشده در ورزشگاه امارات بدل شده و این موضوع حتی در مقاطعی از فصل جاری که توپچی‌ها متزلزل ظاهر شده‌اند، به قوت خود باقی بوده است. تیمی که هم اکنون در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار داشته و با تیم صدرنشین یعنی تاتنهام که رقیب قدیمی آنها نیز محسوب می‌شود، ۱۱امتیار فاصله دارد.

اما با توجه به اینکه مشکل گلزنی در آرسنال مشکلی جدید بوده و بازیکنانی همچون «پیر امریک اوبامیانیگ» و «الکساندر لاکازت» در مواجهه با دروازه رقبا پایشان لنگ می‌زند، ونگر را که هم اکنون ریاست دپارتمان توسعه فوتبال را در فیفا برعهده دارد، بر آن داشت تا در اظهارنظری مدعی شود که خلاقیت اوزیل هنوز هم می‌تواند قفل خطوط دفاعی لیگ جزیره را بشکند البته مادامی که آرتتا بداند چطور وی را مدیریت کند.

ونگر در پادکست «در تله آفساید» در خصوص بازیکنی که در سال ۲۰۱۳ با پرداخت ۴۳ میلیون پوند از رئال مادرید خریداری کرد، گفت: مدیریت کردن او سخت نیست؛ او فردی است که به عنوان یک بازیکن خلاق ویژگی و کیفیت خاصی داشته و نیاز به تفریح و سرگرمی دارد. او هنرمند است و چنین شخصیت‌هایی، کمی حساس‌تر هستند.

وی افزود: آنها به حمایت و محیطی نیاز دارند که آنان را به سمت ارائه بهترین عملکردشان سوق دهد.

اگر آنطور که ونگر می‌گوید، اوزیل برای موثر بودن به سرگرمی نیاز داشته باشد، بنابراین تاکنون در آرسنال هرگز چنین فضای مفرحی وجود نداشته است.

آرتتا که در منچسترسیتی تحت تعلیم «پپ گواردیولا» بوده است، به مظنور احیای تیم نه چندان موفق تحت هدایت «اونای امری» به امارات آورده شد اما در نخستین فصل کامل حضورش در آرسنال، بدترین شروع تاریخ این تیم را در ۳۹ سال اخیر تجربه کرد.

با این حال، ونگر که ۱۶ سال پیش آرسنال شکست ناپذیر را ساخت، می‌گوید که آرتتا باید تعادل تیم را با بازیکنان ارزشمندی همچون اوزیل هماهنگ کند.

ونگر می گوید: برای دیدن یک تیم فوتبال شما دو راه دارید؛ از همه بخواهید که یک کار مشابه را انجام دهند، یکسان تلاش کنند؛ کارهای تدافعی یکسانی انجام دهند.

وی افزود: یا اینکه بازیکنان خلاق را که کارهای تدافعی کمتری می‌کنند، مرکز تیم قرار داده و مشکلات گل نزدن را حول محور این بازیکنان حل کنید؛ باید به این ایده فکر کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 + هشت =