یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱:۵۸
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۰۶

نماینده مجلس: جنگ با هدف مقابله با گفتمان انقلاب به ایران تحمیل شد

به گزارش فرهنگ سار، محمد اسماعیل کوثری شامگاه پنجشنبه در هفتمین یادواره شهدای شیرکوند که در مسجد قشلاق امرآباد ورامین برگزار شد اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی دنبال جنگ نیست ولی دفاع از خویش به ویژه برای ما که تابع ولایت فقیه هستیم واجب است. وی گفت: مردم ایران به فرمان امام راحل در برابر […]



به گزارش فرهنگ سار، محمد اسماعیل کوثری شامگاه پنجشنبه در هفتمین یادواره شهدای شیرکوند که در مسجد قشلاق امرآباد ورامین برگزار شد اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی دنبال جنگ نیست ولی دفاع از خویش به ویژه برای ما که تابع ولایت فقیه هستیم واجب است.

وی گفت: مردم ایران به فرمان امام راحل در برابر دشمنانی که قسم خورده بودند تا مقابل پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند و نظام نوپای جمهوری اسلامی را ساقط کنند، ایستادگی کردند و از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران هیچ گاه با مردم عراق دشمنی نداشت افزود: استکبار جهانی با تجهیز رژیم بعث عراق قصد داشت تا مقابل اسلام ناب محمدی(ص) که در انقلاب اسلامی ملت ایران تجلی پیدا کرده بود ایستادگی کند چرا که این انقلاب، مانع نفوذ ابرقدرت‌های شرق و غرب شده بود.

کوثری اظهارداشت: استکبار جهانی نمی توانست گفتمان انقلاب اسلامی را تحمل کند و همواره تلاش داشت تا نهال نوپای جمهوری اسلامی از ریشه درآورد.

وی به ترور افراد ارزشمندی مانند شهید مطهری در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمن گروه‌های مسلح سیاسی را در کشور فعال کرد تا به خیال خام خود ایران را تجزیه کرده و با راه انداختن کودتای موسوم به نقاب، از شکل گیری و قوت جمهوری اسلامی جلوگیری کند ولی ایستادگی مردم و لطف خداوند متعال، تمامی این توطئه‌ها را خنثی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲ ابرقدرت شرق و غرب با همکاری یکدیگر، با به حکومت رساندن صدام حسین و تجاوز به ایران، رویای فتح هفت روزه تهران را در سر می‌پروراندند غافل از این که این نظام الهی با اتکا به الطاف خداوند و پشتوانه مردم، بر تمامی مشکلات فائق می‌آید.

وی از ولایت فقیه و مردم ولایتمدار، به عنوان مهمترین عوامل شکست دشمن در دفاع مقدس یاد کرد و افزود: امام با صلابت و اقتدار خویش و بر اساس باورهای الهی، نقشه متجاوزان را شناخت و به پشتوانه مردم که جز یاری رساندن به امام، هیچ چیز دیگری نمی‌خواستند، در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کرد.

کوثری تأکید کرد: ایستادگی مردم ایران، برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است و مردم بدون هراس از دشمن تجهیز شده پیروزی را نصیب جبهه اسلام کردند.

در این مراسم، از جلد دوم کتاب معرفی شهدای شیرکوند ورامین رونمایی شد.

دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و ۴۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × 3 =