جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۹:۴۶
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

کلیپ موشن اهمیت مسئله‌ خانواده در کلام رهبر انقلاب منتشر شد

به‌ گزارش فرهنگ سار از اعلام روز چهارشنبه فرهنگسرای خانواده، رهبر معظم انقلاب هفتم اسفند ۱۳۹۷ در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت(ع) فرمودند: «در این برهه‌ از زمان روی مسئله‌ خانواده تکیه کنید، دشمن نه دشمن ایران یا دشمن انقلاب؛ دشمن بشریّت تصمیم گرفته که نظام خانواده را در بین بشر از بین […]



به‌ گزارش فرهنگ سار از اعلام روز چهارشنبه فرهنگسرای خانواده، رهبر معظم انقلاب هفتم اسفند ۱۳۹۷ در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت(ع) فرمودند: «در این برهه‌ از زمان روی مسئله‌ خانواده تکیه کنید، دشمن نه دشمن ایران یا دشمن انقلاب؛ دشمن بشریّت تصمیم گرفته که نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرد؛ خانواده سنّت الهی است.»
این کلیپ موشن با هدف ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده به‌ عنوان مرکز نشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامش‌بخش به همت فرهنگسرای خانواده با مشارکت مرکز رشد زندگی(چتری‌نو) تهیه و منتشر شده است.

با توجه به اهمیت نهاد «خانواده» در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاست‌های کلی «خانواده» از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریور سال ۱۳۹۵ به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «بصیرت حسینی»
فرهنگسرای اندیشه به مناسبت ماه محرم و ایام عزای حسینی مسابقه کتابخوانی «بصیرت حسینی» را برگزار می‌کند.
این مسابقه براساس کتاب «زیبایی‌های عاشورا و سبک زندگی عاشورایی» نوشته محمد رحمتی شهرضا است که در انتشارات جوانان موفق منتشر شده است. این کتاب به ۴۰۰ نکته در حوزه قیام عاشورا می‌پردازد.
از عناوین کتاب «زیبایی‌های عاشورا و سبک زندگی عاشورایی» به طور اجمالی می‌توان به زیبایی‌های وجود و زندگی امام حسین(ع) همچون مهرورزی پیامبر به امام حسین(ع)، زیبایی‌های اعتقادی حماسه عاشورا و … اشاره کرد. مبحث دیگر زیبایی‌های اخلاقی قیام عاشورا است که در آن می‌توان به وفاداری، عفاف و حجاب و بصیرت و مبارزه با نفس اشاره کرد و در فصل دیگر این کتاب به زیبایی‌های فرهنگ عزاداری، افشاگری ظلم ظالم و اجر معنوی عزاداری پرداخته می‌شود.
علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه کتابخوانی می‌توانند تا ۱۵ شهریورماه با مراجعه به سایت فرهنگسرای اندیشه به نشانی https://andisheh.farhangsara.ir/ فایل پی‌دی‌اف کتاب را به همراه سوالات مسابقه دریافت کرده و پاسخنامه را در قالب یک عدد ۱۰ رقمی به سامانه ۲۰۰۰۱۸۳۷۷ پیامک کنند.

احیای سنت‌های خانگی در ویژه برنامه «روضه‌خوان»
فرهنگسرای امید ویژه‌برنامه «روضه‌خوان» از برنامه‌های «جلوه سوگ» را از دهه دوم محرم تا پایان ماه صفر برگزار می‌کند.
با توجه به شیوع ویروس کرونا، عده‌ای از مردم نمی‌توانند در هیئت‌های عزاداری حضور پیدا کرده و اقامه عزا کنند. از این روی، فرهنگسرای امید با احیای سنت حسنه روضه‌خوانی خانگی به رونق‌بخشی این آیین عزاداری سنتی کمک می‌کند.
«روضه‌خوان» ویژه‌برنامه‌ای است که با این هدف طراحی و از دهه دوم محرم آغاز شده است.
افرادی که تمایل دارند روضه خانگی در منزلشان داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت «جلوه سوگ» به نشانی jelveyesoog.farhangsara.ir و یا تماس با شماره‌ تلفن‌های ۳۳۳۰۳۸۴۳ و ۰۹۱۲۳۹۸۲۰۹۰ ثبت‌نام کرده و سپس فرهنگسرای امید با دعوت از مداحان اهل بیت، مراسم عزاداری کوچکی را در منزل آنان به صورت حضوری و یا تلفنی برگزار می‌کند.
هر یک از این روضه‌های خانگی به نیت یک شهید و به صورت رایگان به دبیری فرهنگسرای امید در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می‌شود. این برنامه تا ۱۵ مهرماه مصادف با پایان ماه صفر ادامه دارد.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × دو =