یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۳:۰۹
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

نماینده تهران: جمعیت کشور به سرعت پیر می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی فرهنگ سار، زهره الهیان در نشست علنی سه شنبه در تذکر شفاهی، گفت: اخیرا هجمه‌هایی به شکل هدفمند علیه مجلس در فضای مجازی و رسانه‌ها آغاز شده و می‌گویند مجلس حق قانونگذاری در حوزه جمعیت را ندارد. رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، هجمه ها علیه مجلس  را بی‌دلیل دانست […]



به گزارش خبرنگار سیاسی فرهنگ سار، زهره الهیان در نشست علنی سه شنبه در تذکر شفاهی، گفت: اخیرا هجمه‌هایی به شکل هدفمند علیه مجلس در فضای مجازی و رسانه‌ها آغاز شده و می‌گویند مجلس حق قانونگذاری در حوزه جمعیت را ندارد.

رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، هجمه ها علیه مجلس  را بی‌دلیل دانست و گفت: کشور به سرعت به سمت پیری جمعیت پیش می‌رود در حقیقت اگر اروپا طی ۱۰۰ سال این مسیر را طی کرد جمعیت ما در طول ۳۰ سال سالمند می‌شود.

الهیان ادامه داد: متولی طرح جوان‌سازی جمعیت را وزارت بهداشت قرار داده ایم و همچنین برای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی جایگاه نظارت در نظر گرفته ایم که این موضوع هم طبق نقشه مهندسی کشور و راهبردهای کلان انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکسری از روایت‌های غلط علیه این طرح در فضای مجازی ارائه می‌شود، مصوبات در طرح جمعیت برای رفع موانع پیش رو در بحث فرزندآوری، معیشت، مسکن، درمان ناباروری، رایگان شدن زایمان و همچنین تحصیلات آموزشی و تسهیلات ازدواج انجام شده است.

الهیان افزود: اگر روایت صحیحی از این طرح برای مردم ارائه شود، افکار عمومی از این طرح استقبال خواهد کرد. ما در این طرح به‌شکل ویژه در بحث غربالگری، غربالگری اختیاری را در نظر گرفته ایم که با استانداردهایی که وزارت بهداشت برای آن تعریف می‌کند و با تشخیص پزشک متخصص این اقدام انجام می‌شود. سالیانه بیش از ۶۰۰ هزار سقط جنین در کشور انجام می‌شود که به نوعی این موضوع نسل‌کشی است.

علی نیک زاد در پاسخ به این نماینده گفت: بحث جمعیت کشور بسیار مهم است، اصل ۷۱ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی را در عموم مسائل و حدود قانون اساسی را مجاز به قانونگذاری دانسته است. بنابراین ما به افرادی که در فضای مجازی به تخریب مجلس می پردازند اخطار می‌کنیم که قانون مدار باشند.  

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − 3 =