یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵:۳۱
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۳

سفر روز گذشته استاندار خراسان رضوی به تایباد ۵۰ مصوبه داشت

استاندار خراسان رضوی جمعه شب در نشست جمع‌بندی سفر به تایباد گفت: این مصوبات باید با همت مدیران و پیگیری های به موقع آنها به سرانجام برسد. محمدصادق معتمدیان افزود: یکی از مهمترین اهداف سفرهای شهرستانی، شناخت ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در هر منطقه می باشد که بتوان از آنها در جهت توسعه و فرصت در […]



استاندار خراسان رضوی جمعه شب در نشست جمع‌بندی سفر به تایباد گفت: این مصوبات باید با همت مدیران و پیگیری های به موقع آنها به سرانجام برسد.

محمدصادق معتمدیان افزود: یکی از مهمترین اهداف سفرهای شهرستانی، شناخت ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در هر منطقه می باشد که بتوان از آنها در جهت توسعه و فرصت در حوزه های مختلف استفاده کرد.

وی به جایگاه مرز دوغارون اشاره کرد و ادامه داد: همجواری گمرک مرزی و ۱۰۰ ساله دوغارون با کشور افغانستان و وجود یکی از بزرگترین پایانه های مسافربری در این گذرگاه زمینی نزدیک با افغانستان یک فرصت طلایی برای کشور، استان و شهرستان تایباد به شمار می رود که باید از این موقعیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد کالاهای صادراتی کشور از گمرک مرزی دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف این کشور صادر می شود که باید از این ظرفیت برای شکوفایی منطقه، اشتغال جوانان جویای کار و تامین معیشت برخی از خانواده های مرزنشین استفاده کرد.

معتمدیان افزود: حاصل نشست جمع بندی با حضور مسوولان استانی و شهرستان تایباد ۵۰ مصوبه اقتصادی و عمرانی بود که بر اساس زمان‌بندی و تکالیف دستگاهها در بازه زمانی مشخص شده اجرایی می شود.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه‌های  آبخیزداری، تامین آب شرب، ورزشی و تعیین تکلیف برخی از طرحهای نیمه تمام در جلسه جمع بندی و پایانی تصمیماتی اتخاذ شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: جاده ارتباطی گمرک دوغارون به گمرک اسلام قلعه به طول ۵۰۰ متر یکی از مهمترین نقاط تردد کامیونهای ایرانی و افغانستانی به داخل این ۲ کشور به شمار می‌رود که در این سفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

معتمدیان افزود: تکمیل و ساماندهی این جاده طی چهار دهه گذشته به دلیل برخی موانع بلاتکلیف مانده بود که سرانجام با هزینه ای افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد. 

وی ادامه داد: با توجه به این که گمرک مرزی دوغارون اولین دورازه ورودی به کشور ایران محسوب می‌شود، ساماندهی مرز دوغارون یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در استان خراسان رضوی است. 

استاندار خراسان رضوی همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس روز جمعه وارد شهرستان تایباد در مرز شرقی این استان شد و در بدو ورود به این شهرستان با حضور در مزار شهدای گمنام شهر کاریز به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

معتمدیان در سفر به شهرستان تایباد سیلوی فلزی تمام مکانیزه ۳۰ هزار تنی گندم در شهر کاریز را افتتاح کرد و در روستاهای دوغارون، محمدآباد قدس، شمس آباد از توابع بخش مرکزی و در بین اهالی شیعه و اهل سنت شهر مشهد ریزه از توابع بخش میان ولایت این شهرستان حضور یافت و با مردم این روستاها دیدار و گفت و گو کرد. 

دیدار و سرکشی از ۲ خانواده شهید شیعه و اهل سنت از برنامه های پایانی سفر محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی به شهرستان تایباد بود.

شهرستان تایباد با ۲ بخش مرکزی و میان ولایت، چهار دهستان و ۳۸ روستای دارای سکنه و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 2 =