یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸:۴۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

خزعلی: ۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی بازارچه دائمی محصولات بانوان همدان تصویب شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار «انسیه خزعلی» روز پنجشنبه در جلسه نشست هم اندیشی اقشار مختلف بانوان ویژه مصوبات امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که با حضور معاون رییس جمهور، معاونان استاندار و مدیران کل استان همدان برگزار شد اظهار داشت: این مبلغ در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، توانمند سازی بانوان بی سرپرست […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار «انسیه خزعلی» روز پنجشنبه در جلسه نشست هم اندیشی اقشار مختلف بانوان ویژه مصوبات امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که با حضور معاون رییس جمهور، معاونان استاندار و مدیران کل استان همدان برگزار شد اظهار داشت: این مبلغ در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، توانمند سازی بانوان بی سرپرست و حمایت از کسب و کار خرد خانگی اختصاص یافته است. 

وی با بیان اینکه در مورد ورزش بانوان حرکت‌های خوبی انجام شده است ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مجموعه ورزشی بانوان همدان اختصاص یافت. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اعطای تسهیلات ویژه ازدواج برای زوجین متولد دهه ۶۰ خبر داد و اظهار داشت: تاسیس صندوق اعتباری برای زنان سرپرست خانوار با تصویب اعتبار کافی پیش بینی شده است. 

خزعلی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مضاعف دولت مردمی سیزدهم شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه آمار ناباروری در استان همدان از متوسط کشور بیشتر است خاطر نشان کرد: اعتبارات مناسبی برای تکمیل و تجهیز مرکز ناباروری فاطمیه همدان اختصاص یافت. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تشکیل خانه فکر برای پیشبرد امور بانوان را ارزشمند دانست و گفت: در این رابطه اقدامات چشمگیری انجام شده است.

خزعلی حمایت از بخش‌های کشاورزی و تهیه کارت صنعتگر برای بانوان استان همدان را از دیگر برنامه های این سفر برشمرد. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح مشاوره قبل از ازدواج و حین ازدواج به صورت کشوری تکمیل و اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۴ گروه مردمی در استان‌های مختلف به عنوان حلقه های میانی به این گروه‌ها متصل می‌شوند و نیازهای زنان توسط آنها سنجیده شود.

خزعلی خاطرنشان کرد: طرح جوانی جمعیت در استان‌ها اجرا و در همین ارتباط طرح پیوند بهداشت روانی و جسمی نیز  پیاده می‌شود. 

وی افزود: قانون ارتقا ساختار و وحدت رویه در ستاد ملی زن و خانواده توسط هیات دولت مصوب شد و مشاوران در شوراهای تصمیم گیری نظر می‌دهند و برای انسجام بخشی به امور بانوان حرکت‌های خوبی انجام شده است. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در مورد ازدواج و خانواده قانون های راه گشایی مصوب شده که یا معطل مانده و یا بد اجرا شده است افزود: مجریان حرف اول را می‌زنند و قانون را به سمت صعود یا سقوط سوق می دهند. 

 خزعلی تصریح کرد: بسیاری از توانمندی های زنان با به میدان آوردن قانون به منصه ظهور می‌رسد. 

وی گفت: دولت مردمی، برنامه ها و طرح ها را با حضور مردم انجام می‌دهد و حرکت های خوبی نیز از سوی مردم صورت گرفته است. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) با خانواده نشان‌دهنده نقش زنان در پایداری یک حرکت است افزود: تدبیر امام خمینی (ره) تدبیر خردورزی از حرکت ماندگار زینب (س)که بر مبنای روشنگری الهام گرفته است. 

خزعلی گفت: این تعابیر خط مشی را در انسان می‌سازد که در دنیا یافت نمی‌شود این به خاطر زیر ساخت‌های قوی نگرشی است که در جان آنها نهادینه شده است برای ما که با این نوع نگرش زندگی خود را سامان دهیم و مقاومت را به عنوان یک حرکت پویا تمام تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: در جنگ نرمی قرار داریم که ممکن است هویت فردی و جمعی خانواده را تهدید کند که خط اول آسیب زنان و خانواه هستند و وظیفه مردان در این راستا پشتیبانی است.

خزعلی: ۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی بازارچه دائمی محصولات بانوان همدان تصویب شد

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان نیز در این نشست از تشکیل کارگروه‌های هفت گانه با کمک استاندار و معاونانش در راستای تحول و شکوفایی بانوان همدان خبر داد و تشکیل کارگروه‌ها و برگزاری جلسات را در ارتقای زنان استان ضروری دانست. 

 «فاطمه ستاری نوید» با اشاره به اینکه استان همدان دارای ظرفیت های بی بدیل از زنان است گفت: بعد از انقلاب اسلامی استعدادهای زنان در همه عرصه ها شکوفا شد و سهم بی نظیری در پیشرفت کشور ایفا کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد که بعد از این سفر پر برکت شاهد تحولات جدی و عملی در حوزه زنان باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان خاطر نشان کرد: توانمند سازی زنان، ارتقا کرامت زنان، توجه به تعالی خانواده، افزایش ازدواج آسان و به هنگام و اشتغال بانوان سرپرست خانوار به عنوان اهم ماموریت های دفتر امور زنان و خانواده در استان در حال پیگیری است.

خزعلی: ۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی بازارچه دائمی محصولات بانوان همدان تصویب شد

در پایان این نشست به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار از تعدادی از خبرنگاران استان همدان تجلیل سد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روز پنجشنبه برای شرکت در چند جلسه وارد همدان شد و در بدو ورود در مجلس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به میزبانی مادر شهید اسلامیان در حوزه علمیه همدان شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، بازدید از شرکت دانش بنیان فهیم صنعت، نشست با اقشار بانوان استان همدان، نشست با مشاور بانوان دستگاههای اجرایی و فرمانداری ها و بانوان نخبه فرهنگی و ورزشی از مهمترین برنامه های انسیه خزعلی در سفر به همدان است.

بازدید از روستای لتگاه شهرستان بهار، بازدید از کارگاه تولیدی جوراب روستای لتگاه، دیدار و گفت‌وگو با مردم و زنان کشاورز در مسیر لتگاه تا بهار و گذر از روستاهایی چون دستجرد و لالجین و بررسی مشکلات کشاورزان، بازدید از پایگاه مردمی شهید هاشمی کارگاه میناکاری، خیاطی، عروسک سازی و ایجاد کارگروه های مختلف برای کاهش آسیب ها، حضور در جمع گروه های جهادی و مردمی، بازدید از مزرعه بومگردی که تعدادی از بانوان کارآفرین در این مزرعه مشغول به کار هستند، بازدید از کارگاه میناکاری دیزج، دیدار با دختران شبه خانواده خیریه ترنم محبت، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه خزعلی به استان همدان است.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − سیزده =